مشکلات آموزش و پرورش با یک نسخه واحد قابل حل نیستند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش حضور یافته بود، با اشاره به مشکلات اقتصادی که تحریم‌ها برای کشور به وجود آورده‌اند، اظهار کرد: دشمن به روزنه‌ای که در زمینه مشکلات اقتصادی به وجود آمده، امیدوار است یعنی امید دارد به خاطر مشکلات اقتصادی، آستانه تحمل مردم پایین آید اما حضور مردم در مراسم 22 بهمن نشان داد که دشمن نمی‌تواند کاری کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که وزارتخانه آموزش و پرورش با آن مواجه است، گفت: آموزش و پرورش همواره مشکلات زیادی داشته که این مشکلات هم متنوع و هم مزمن است به طوری که با یک نسخه واحد قابل حل نیستند.

بطحایی افزود: برای حل مشکلات آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین سرنخ‌ها، تمرکز شدیدی است که در تصمیم‌گیری‌ها دیده می‌شود و باید از بین برود و مهم‌ترین راه حل آن نیز استراتژی «مدرسه محوری» است که می‌تواند ما را از این تمرکز خارج کند؛ در این راهبرد ما باید از مدرسه پشتیبانی کنیم تا خود مدرسه بتواند مشکلات را یک به یک از سر راه بردارد. 

وی ادامه داد: بنابراین، راه نجات و رهایی از بخش زیادی از مشکلات در آموزش و پرورش، دادن اختیار به مدرسه، تمرکززدایی و تفویض امور به مدارس است؛ در این مسیر نیز باید با احراز شایستگی، امور را تفویض کرد تا مشکلات آموزش و پرورش کاهش یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت در حوزه منابع انسانی و پله اول آن، تشخیص این شایستگی است که آن هم به عهده گزینشگران است، گفت: این شایستگی مبتنی بر 3 اصل دانش، مهارت و توانایی است و کار شما گزینشگران برای احراز آنها، بسیار خطیر و مسؤولیتی بسیار سنگین و البته مؤثر است.

وی اضافه کرد: گزینش در دستگاه‌های اجرایی به مانند چشم بینای آن دستگاه است که رسالتی بسیار سنگین به دوش دارد، چرا که فردی که توسط شما تأیید می شود، قرار است 30 سال در آموزش و پرورش کار کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.