درخواست رئیس نظام پزشکی از دیوان عدالت اداری در مورد تأسیس داروخانه‌

به گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد رضا ظفرقندی سرپرست سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری خواهان اعمال فوری ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری جهت بررسی ایرادات و پیشنهادات شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

احتراماً، با توجه به جلسه و توافقاتی که با حضور جناب آقای دکتر ایرج فاضل رئیس کل محترم سازمان و نمایندگان سازمان متبوع با جنابعالی و معاونین محترم در تاریخ  97.7.8 انجام شد، مقرر شد با بهره‌گیری از نظر مثبت آن دیوان، در مورد آیین‌نامه تأسیس داروخانه‌ها بدواً نظر این سازمان دریافت گردد.

متأسفانه با خبر شدیم هیأت محترم عمومی آن دیوان، در روز سه‌شنبه 97.11.23 با ورود به آیین‌نامه تأسیس داروخانه‌ها، دو شرط «جمعیت» و «فاصله» را از آیین‌نامه حذف کرده است در حالی که با آرای پیشین همین هیأت (80/26 1380 و 86/388 1386) در تعارض قرار دارد.

با عنایت به اهداف و وظایف قانون سازمان نظام پزشکی از باب حفظ و حمایت از حقوق بیماران و حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی و تنظیم روابط بین آنان، توزیع عادلانه دارد، تسهیل دسترسی به مراکز دارویی و ...، خواهان اعمال فوری ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری از سوی جنابعالی، جهت بررسی ایرادات و پیشنهادات هستیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.