راهنمايان گردشگري بايد مروج فرهنگ و تمدن ايران باشند

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، دوازدهمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری سراسر ایران عصر امروز به همت جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم علی اصغر جعفری، رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: شاید به اهمیت راهنمایان گردشگری زمانی می توان پی برد که به اهمیت گردشگری توجه کرد.

وی افزود: گردشگری یکی از ظرفیت های بزرگ خدادادی است تا از طبیعت و فرصت های تاریخی، هنری و مذهبی استفاده شود که ارتقاء فرهنگ و دانش بشری را به دنبال دارد.

جعفری تصریح کرد: گردشگری مثل زنبور عسل است و افرادی که در این حوزه هستند هر گوشه ای را می گردند و از هرجا ره توشه بر می دارند.

رییس موزه دفاع مقدس گفت: راهنما باید بصیر ،اهل دانش و با حوصله باشد و روانشناسی بداند و به تناسب هر فرد نوع رفتار مشخصی داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین مدیریت کردن یک گردشگر کار سختی است و راهنمایی نوعی معلمی محسوب می شود.

جعفری خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: شما باید مروج فرهنگ ایرانی در نزد مهمانان باشید و آنها را با تمدن کهن ایرانی آشنا کنید.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس مدرن ترین موزه غرب آسیا است و مقطع بسیار حساس دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر کشیده است، اظهار داشت: خواهشم این است که این ظرفیت به نحو مناسبی به گردشگران معرفی شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.