معاون وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل از گوآیدو حمایت کرد

معاون وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد در راستای افزایش فشارها بر روی نیکولاس مادورو، خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری خودخوانده این کشور به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه در یادداشتی تویتتری این اعلام "کولونل پدرو کیرینوس"، معاون وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد را اعلام کرد.

بولتون در توییترش نوشت: معاون وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد، کولونل پدرو کیرینوس، به رسمیت شناختن خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرده است.

با این حال استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که هیچ اطلاعی از سوی هیئت سازمان ملل متحد در ونزوئلا مبنی بر تغییر در هیئت نمایندگان این کشور دریافت نکرده است.

در یک ویدئو که بولتون در توئیتر خود به اشتراک گذاشت کیرینیوس در حالی خود را معرفی می‌کند که لباس نظامی ارتش را به تن دارد و روبروی پرچم ونزوئلا و سازمان ملل متحد ایستاده است و او در این ویدئو دولت مادورو را دولتی که "غیر قانونی تشکیل شده" می‌خواند.

کیرینوس گفت: من اطاعت و حمایتم را به دولت انتقالی که توسط خوآن گوآیدو رهبری می‌شود اعلام می‌کنم و او را به رسمیت می‌شناسم.

آمریکا و چندین کشور دیگر به صورت آشکارا حمایت خود را از گوآیدو نشان داده‌اند، شخصی که ماه گذشته با توجه به مقررات قانون اساسی بعد از اینکه انتخابات سال گذشته مادورو را غیرقانونی خواند، خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد.

مادورو اما حمایت روسیه و چین را دارد و کنترل مؤسسات دولتی از جمله سرویس‌های امنیتی در دست اوست. مادورو می‌گوید گوآیدو در حال ایجاد یک کودتا علیه او با کمک از آمریکا است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.