تخصصی بودن NGOهای تهران/ دولتی‌ها در نحوه اقدامات خود باید از سمن‌ها آموزش ببینند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اطهره نژادی مدیرکل امور برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حوزه بانوان در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی تشکل‌های مردم نهاد شهر تهران گفت: رئیس‌جمهور در سخنان خود فرموده‌اند امور مردم را به مردم بسپارید. همچنین در مورد سمن‌ةا اعلام کردند ما می‌توانیم در زمینه اجرای اقدامات سیاست‌های گوناگونی را مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: نشست‌های تخصصی با هدف همکاری تخصصی شبکه‌ای برگزار شدو ما نیز بر همین اساس 8 نشست منطقه‌ای برگزار کردیم. پژوهشگران به ما کمک کردند تا مشکلات کشور را از زبان سمن‌ها بشنویم. همچنین از سوی تشکل‌ها و سمن‌ها اعلام شد پروژه‌نویسی و جذب حمایت مالی دو مورد مهم از نیازهای تخصصی ما هستند.

مدیرکل امور برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حوزه بانوان بیان کرد: در دولت دوازدهم نشست تهران از سایر نشست‌ها متمایز شد. زیرا NGO های حاضر در تهران تخصصی هستند و همانطور که یکی از حضار به آن اشاره کرد دولتی‌ها باید برای اقدامات خود از سمن‌ها آموزش ببینند.

نژادی افزود: ما برای تداوم اقدامات سمن‌ها و تشکل‌ها در سال 98 به صورت خاص موارد مربوط به آنان را در دستور کار قرار دادیم واز جایی که تهران شرایط برگزاری نشست‌ها را دارد در خدمت NGOها و سمن‌ها خواهد بود. همچنین امیدواریم با این فعالیت‌های مدنی بتوانیم از مشارکت‌های بانوان در زمینه‌های سیاسی،اقتصادی و اجتماعی بهره ببریم.

در این جلسه شارقی مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران از توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی و آموزش‌های آنان نام برد و گفت: بر همین اساس 4 کارگاه سه روزه برگزار شد که دستاوردهای مناسبی داشت و توسط تسهیل‌گران این پروژه به انجام رسید و قرار است با کمک دستگاه‌ها در سراسر تهران انجام شود.

مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: معاونت بانوان و خانواده استانداری با تمام توان خود در کنار NGOها حضور دارد تا بتوانند پروژه‌های خود را تا انتها به پایان ببرند. پروژه‌نویسی از موارد مهمی است که باید نسبت به آموزش آن توسط سمن و تشکل‌ها اقدام شود زیرا برخی از پروژه‌ها در سطح ملی هستند. در این پروژه‌های آموزشی NGOها با نحوه جذب منابع مالی آشنا خواهند شد و ما در تلاش خواهیم بود تا بتوانیم آموزش‌های لازم را به سراسر کشور انتقال دهیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.