یونیسف: شرایط کودکان در اردوگاه الرکبان سوریه جایی در قرن ۲۱ ندارد

یونیسف هشدار داد، کودکان در اردوگاه آوارگان سوری در الرکبان در جنوب سوریه و در مرز با اردن، در شرایط بسیار دشواری که تناسبی با قرن ۲۱ ندارد، زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، هنریتا فور، مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای مطبوعاتی از کاروان کمک‌های بشردوستانه‌ای که به تازگی از جانب سازمان ملل به منطقه الرکبان ارسال شد، استقبال اما تاکید کرد، این کمک‌ها کافی نیستند.

مدیر اجرایی یونیسف اظهار کرد: کودکان در اردوگاه الرکبان با مشکل سرما مواجه بوده و برای داشتن یک دوران کودکی عادی تقریباً به همه چیز از جمله مراقبت‌های اولیه پزشکی، آموزش و حمایت نیاز دارند. به گفته این مقام ارشد یونیسف، دست کم شش کودک که بیشتر آنها شیرخواره بودند، از دسامبر گذشته تاکنون در این اردوگاه جان خود را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: همه طرف‌های درگیر در سوریه باید به دستیابی به راه‌حل‌هایی پایدار برای پایان دادن به این سال‌های طولانی رنج و سختی این کودکان پایبند باشند.

هنریتا فور افزود: در شرایطی که طرف‌های درگیر نتوانستند درباره طرحی پایدار برای کمک به این کودکان به توافق برسند، ما آنها را به تسهیل در ارسال بدون مانع و بی قید و شرط کمک‌های بشردوستانه با هدف حمایت و توجه به این کودکان نیازمند به کمک فوری، دعوت می‌کنیم.

وی گفت: خدماتی که در راستای نجات زندگی، حمایت و آموزش این کودکان ارائه می‌شوند، هرگز نباید در راستای اهداف سیاسی به کار گرفته شوند؛ کودکان الرکبان بسیار بیشتر از اینها حق دارند.

کاروان کمکهای مشترک آژانس‌های وابسته به سازمان ملل و هلال احمر سوریه از ۱۱۸ دستگاه کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه تشکیل شده و این کاروان مواد غذایی، لوازم بهداشتی و سایر لوازم ضروری و نیز مواد و تجهیزات پاکسازی محیط زیست و زیرساخت‌های آموزشی برای کودکان را به الرکبان منتقل کرد.

همچنین این کمک‌ها شامل واکسن برای حدود ۱۰ هزار کودک زیر پنج سال بوده و یک ارزیابی از ملزومات به عمل آورد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.