توزیع ۸.۵ میلیون کارپول دندانپزشکی طی روزهای آینده/ کمبودها تا پایان سال برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، طی هفته‌های اخیر و همزمان با نوسانات بی‌سابقه نرخ ازر، کارپول بی‌حسی دندان‌پزشکی در کشور کم‌یاب شد و دندان‌پزشکان برای تامین نیاز مصرفی خود به دردسر افتادند به طوری‌که درحال حاضربسیاری از آنها مجبور هستند این دارو را با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب در بازار آزاد تهیه کنند. همین موضوع باعث شد تا مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ «گرانی عجیب بی حسی دندانپزشکی» در سامانه «فارس من» خواستار بررسی این موضوع توسط خبرنگاران شوند.

پس از درخواست پیگیری این اتفاق، خبرگزاری فارس در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت و با تعدادی از نمایندگان انجمن‌های دندانپزشکی سراسر کشور به گفت‌وگو پرداخت که آنها نیز اعلام کردند که کمبود و گرانی داروی بی‌حسی طی ماه‌های اخیر مشکلاتی را برای آنها و بیماران ایجاد کرده است.

اما امروز محمد عبدزاده مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس از تلاش این سازمان برای رفع این مشکل خبر داد.

وی گفت: 8 و نیم میلیون عدد کارپول دندانپزشکی توسط دو کارخانه ایرانی تولید شده است که 5 میلیون داروی بی‌حسی تا پایان سال در بازار توزیع خواهد شد.

عبدزاده تصریح کرد: 3 و نیم میلیون کارپول نیز در سال جاری برای تنظیم بازار این ماده دارویی، توزیع خواهد شد.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز یکی از دلایل افزایش قیمت این دارو بوده است گفت: کارپول‌هایی که قرار است وارد بازار شوند با افزایش قیمت محدودی به دست پزشکان و بیماران خواهند رسید.

وی تاکید کرد: تا پایان اسفندماه مشکل کمبود داروی بی‌حسی دندان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.