تدوین منشور حقوق خانواده در وزارت آموزش‌ و پرورش

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در جمع مدیران آموزش‌ و پرورش مناطق و نواحی استان خوزستان، تحول در آموزش‌ و پرورش را منوط به اجرای صحیح مدرسه محوری دانست و اظهار کرد: بدون اهمیت بخشی به کانون مدرسه، توسعه‌ای در آموزش‌ و پرورش اتفاق نخواهد داد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: خانواده مهم‌ترین کانون جامعه است و توجه به این نهاد، زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی پویا و توانمند خواهد شد و افزایش آگاهی خانواده‌ها در ارتباط با وظایف تربیتی و آموزشی آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات مدرسه را مرتفع کند و این مهم تنها از طریق تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس محقق می‌شود.

عباسپور با اشاره به تدوین منشور حقوق خانواده در وزارت آموزش‌ و پرورش، گفت: در این منشور وظایف تربیتی خانواده‌ها نسبت به نهاد مدرسه مشخص‌ شده است و وظایف مدارس در قبال والدین و دانش‌آموزان به‌ صورت کامل تعیین‌ شده است.

وی از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان در آینده‌ای نزدیک در وزارت آموزش‌ و پرورش خبر داد و اظهار کرد: با دستور وزیر آموزش‌ و پرورش روند تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش آغاز شده است تا پیش از پیش شاهد مشارکت خانواده‌ها در فرآیند تصمیم سازی در سطح وزارت باشیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: تقویت نقش خانواده‌ها در حوزه تعلیم و تربیت مهم‌ترین رویکرد مجموعه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش است لذا در مرحله اول اتاق اولیا و مربیان در ۱۰ مدارس کشور ساخته خواهد شد.

عباسپور جهت‌دهی به مطالبات دانش‌آموزان و زمینه‌سازی برای پاسخگویی به این مطالبات مهم‌ترین وظیفه نهاد انجمن اولیا و مربیان دانست.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.