به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست مدیران روابط عمومی آتش نشانی کلان شهرها که با حضور مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد، طرح های تبلیغاتی چهارشنبه آخر سال مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست که مدیران روابط عمومی سازمان آتش نشانی کلان شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، قم، یزد، کرج، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، بندرعباس، رشت، کرمان، همدان، اراک، زاهدان، تهران و همچنین آتش نشانی نسیم شهر و نماینده ای از مجمع کلان شهرهای وزارت کشور حضور داشتند، بر همکاری و اهتمام لازم برای انجام تبلیغات متحدالشکل و یکدست در رابطه با کمپین "نه به چهارشنبه سوری خطرناک" به منظور کاهش آسیب های جانی تاکید شد.
مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران طی سخنانی در این نشست هم اندیشی ضمن خیر مقدم به مدیران روابط عمومی آتش نشانی کلانشهر ها، وقوع حوادث و آتش سوزی های بزرگ در سال های اخیر و جانفشانی های آتش نشانان سراسر کشور از جمله حادثه پلاسکو را نقطه عطفی در آشنایی و شناخت هر چه بیشتر مردم با آتش نشانی دانست.
وی اعتماد مردم به آتش نشانی را بزرگترین سرمایه معنوی سازمان های آتش نشانی ذکر کرد و افزود: ما باید به این ارزش و سرمایه توجه کرده و از آن برای گسترش فرهنگ ایمنی در سطح جامعه به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.
مدیر عامل آتش نشانی تهران با اعلام این که آتش نشانان امروز نسبت به 30 سال پیش باید تخصصی تر عمل کنند، گفت: تحقیقات نشان می دهد درساختمان های 40 سال قبل در صورت بروز آتش سوزی با توجه به ساختار ساختمان، مردم 17 دقیقه فرصت فرار ایمن داشتند ولی امروزبا توجه به تغییرات در نوع مواد بکار رفته در ساختمان ها و لوازم، این فرصت بین 2 تا 3 دقیقه است، بنابراین ما باید دید مردم را اصلاح کنیم چون ایمن نبودن ساختمان ها باعث از بین رفتن انسان ها می شود.
وی با اشاره به ایجاد کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک، تصریح کرد: در سال گذشته اجرای این شعار توسط مردم در اکثر نقاط کشور، موجب شد تلاش های ما مؤثر شده و حوادث کاهش یابد، البته امسال هم تصمیم داریم کمپین را راه بیندازیم که رویکردمان هم همراهی با خانواده ها و فرزندان است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به نتایج و اثرات قابل قبول اقدامات فرهنگی پایتخت همچون تولید و پخش انیمیشن های آموزشی در سرای محلات، مدارس، فرهنگسراها و نصب پوسترهای هشداردهنده با موضوع حوادث سه شنبه آخر سال، همکاری و تعامل میان همه کلانشهرها را خواستار و تاکید کرد: با همکاری همه شهرها می توانیم امسال، ماندگارترین چهارشنبه سوری مردمی را شاهد و امیدوار باشیم تا کمترین میزان خسارت را در کل کشور شاهد باشیم.
داوری استقبال چهره های سرشناس فرهنگی، هنری و ورزشی از کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» را یکی دیگر از موفقیت های همراه کردن شهروندان با مقابله در خصوص خطرات احتمالی سه شنبه پایانی سال عنوان کرد و از نقش این چهره ها در تشویق جامعه هدف به عنوان یکی از دستاوردهای ورود به این فرهنگ سازی عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت های سازنده دیگر کلانشهرها در جهت مقابله با آسیب های سه شنبه پایانی سال، گفت: بدون شک استفاده از تجارب بسیار موفق هر کدام از کلانشهرها می تواند باز هم آمار کاهش آسیب ها را تداوم دهد که در این زمینه، تهران دست دیگر شهرها برای کسب این تجارب به گرمی می فشارد.
در ادامه این نشست با بررسی طرح های گرافیکی تدوین شده، طرحی با نام «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» ویرایش و در نهایت به تصویب اعضا رسید تا در سال جاری، کمپینی تحت همین عنوان با همکاری تمامی استان های کشور به آموزش های شهروندی در جهت مقابله با آسیب های احتمالی سه شنبه پایانی سال بپردازد.کمپینی که در سه سال گذشته در تهران با استقبال زیاد شهروندان همراه بود و تاثیر بسزایی در کاهش آسیبهای چهارشنبه سوری داشت.
انتهای پیام/