لزوم استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۳۶ هزار کلاس درس/ ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به سؤال تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» مبنی بر اینکه «آتش سوزی در مدرسه تا کی و کجا؟»، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ بیش از ۳۷۰ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد بود که اکنون این میزان به ۱۳۶ هزار کلاس درس رسیده است.

وی ادامه داد: این ۱۳۶ هزار کلاس عمدتاً در مناطقی قرار دارند که زیرساخت‌های لازم برای استانداردسازی فراهم نیست به عنوان مثال در منطقه گازکشی انجام نشده است.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: بخاری‌های گازی و نفتی که در مدارس استفاده می‌شود، مُهر استاندارد دارد اما مسئله این است که ما استفاده از بخاری را در کلاس درس استاندارد نمی‌دانیم و معتقدیم باید از روش‌های استاندارد مانند سیستم حرارت مرکزی استفاده شود.

وی افزود: در منطقه‌ای که گازکشی انجام شده است مانند خراسان شمالی، ۱۲۰۰ بخاری نفتی جمع‌آوری شد و سیستم حرارت مرکزی جایگزین شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده و با همکاری مجلس اعتبار خوبی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته شود تا بتوانیم با همکاری دولت و خیرین، هرچه زودتر تمام کلاس‌های درس به سیستم استاندارد مجهز شوند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران مدارس در جهت نگهداری از سیستم‌ گرمایشی مدارس و پیشگیری از حوادث خبر داد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.