وزیر خارجه لهستان نیز احتمالاً در نشست ویزگراد در قدس شرکت نکند

بعد از لغو سفر نخست‌وزیر لهستان به اراضی اشغالی، منابع اسرائیلی اعلام کردند که احتمالا وزیر خارجه لهستان نیز مشارکت خود را در نشست ویزگراد لغو کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه المیادین، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بعد از اظهاراتی که یسرائیل کاتس، وزیر خارجه موقت این رژیم درباره هولوکاست و مشارکت لهستان در آن ایراد کرد، احتمالاً وزیر خارجه لهستان نیز مشارکت خود را در نشست ویزگراد لغو کند.

سفیر لهستان در اراضی اشغالی اظهارات کاتس را نژادپرستانه و توهین‌آمیز خواند.

رئیس دفتر نخست‌وزیر لهستان نیز اعلام کرده که تصمیم نهایی درباره مشارکت در این نشست امروز (دوشنبه) اتخاذ خواهد شد.

وی تأکید کرده که نخست‌وزیر منتظر پاسخ جدی به اظهارات کاتس است.

کاتس گفته بود: در عرصه دیپلماسی انسان همواره از جریحه‌دار کردن احساسات دیگران خودداری می‌کند، اما هیچ کسی این واقعیت تاریخی را تغییر نخواهد داد که لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند.

پیش از این نیز نخست‌وزیر لهستان به نشانه ناخشنودی از اظهارات پی در پی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان اقامت هفته گذشته او در ورشو، در خصوص «همدستی لهستانی‌ها با نازی‌ها»، سفر خود به اراضی اشغالی را لغو کرد. قرار بود نخست‌وزیر لهستان در کنار رهبران شمار دیگری از کشورهای اروپای مرکزی، مانند چک، مجارستان و اسلوونی در نشست گروه موسوم به ویزگراد در قدس شرکت کند.

وزارت خارجه لهستان همچنین آنا ازری، سفیر اسرائیل را برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احضار کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.