دولت نیکاراگوئه به دنبال گفتگوهای جدید با اپوزیسیون

دولت نیکاراگوئه اعلام کرد مذاکراتی را با هدف از سرگیری گفتگوهای متوقف شده در پی خشونت‌های سیاسی در کشور با اپوزیسیون آغاز کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در نتیجه درگیری‌های خشونت‌آمیز سال گذشته میلادی در نیکاراگوئه بیش از ۳۰۰ تن کشته شدند.

دولت دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه اعلام کرده که با گروهی از تجار بخش خصوصی و با حضور اعضای کلیسای کاتولیک درباره از سرگیری گفتگوها درباره مسائل مهم به تبادل نظر پرداخته است.

در بیانیه دولت نیکاراگوئه آمده است: ضرورت درک برای آغاز مذاکرات از طریق یک اقدام مهم، جدی و جامع تأیید شده است.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی از بخش خصوصی در این نشست حضور داشتند اما کاردینال لئوپولدو برنس و اسقف نونچیو والادمار استانیسلاو سومرتاگ در این نشست حضور داشتند.

کاردینال برنس گفت که اورتگا و روزاریو موریو، معاون قدرتمند رئیس جمهوری نیکاراگوئه که همسر اورتگا نیز است، در کنار کارلوس پلاس، از تاجران قدرتمند و با نفوذ نیکاراگوئه و نمایندگانی از دو بانک خصوصی در این نشست حاضر شدند.

این کاردینال کلیسای کاتولیک ادامه داد: این یک گفتگو نبود. این یک ملاقات بود که تاجران می‌خواستند با رئیس جمهوری داشته باشند. آنها به دیدارها ادامه می‌دهند و در صورتیکه از کلیسا دعوت کنند، آماده حضور در آن است.

اپوزیسیون نیکاراگوئه می‌گویند آماده گفتگو هستند اما پیش شرط‌هایی را برای دولت مطرح کرده‌اند که شامل آزادی بیش از ۷۰۰ زندانی سیاسی، تکمیل آزادی برای رسانه‌ها و تجمعات و ممنوعیت فعالیت شبه نظامیان حامی دولت است که در کنار نیروهای امنیتی سال گذشته میلادی در سرکوب خشونت‌آمیز علیه اپوزیسیون حضور داشتند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.