مرحله دوم عملیات ساخت مجتمع گردشگری مهستان اصفهان آغاز شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، عملیات ساخت مجتمع گردشگری مهستان نقش جهان اصفهان امروز با حضور علی اصغر مونسان آغاز شد.

در این آئین، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: هم اینک دوران جدیدی در اقتصاد ایران آغاز شده و آن اقتصاد مبتنی بر گردشگری است.

وی اظهار کرد: سفر بیش از 6 میلیون گردشگر خارجی به ایران در 9 ماهه سال 1397 خود نشان دهنده رونق صنعت گردشگری در کشور است چراکه در طی مدت مشابه در سال 96، فقط 5 میلیون گردشگر به ایران سفر کرده بودند.

مونسان در ادامه تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور هیچ‌گونه منع و محدودیتی برای واگذاری بناهای تاریخی، به جز نفایس ملی، ندارد، خانه های تاریخی و کاروانسراها نیز مشمول این طرح قرار می گیرند، ما آماده واگذاری همه این مجموعه ها به بخش خصوصی به ویژه فعالان گردشگری در راستای توسعه همه جانبه گردشگری در کشور هستیم.

در ادامه این مراسم، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 300 پروژه گردشگری توسط فعالان گردشگری استان با سرمایه ایی بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال فعال هستند، مجتمع گردشگری مهستان به عنوان بزرگترین طرح گردشگری استان اصفهان در حال حاضر با برآورد هزینه ایی بالغ بر 12000 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی این طرح تصریح کرد: طرح بر اساس برآورد فعالان گردشگری مجتمع مهستان نقش جهان به مدت چهارسال و نیم به طول می انجامد، این طرح در حین اجرا برای 2100 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال ایجاد می کند و پس از اجرایی شدن برای 7 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.