به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، رجب صلاحی معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در نشست خبری با بیان اینکه مترو پروژه گرانی است، گفت: ساخت هر کیلومتر از این خطوط در چند ماه گذشته بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان هزینه داشت که اکنون هزینه در هر کیلومتر مترو به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی افزود: در حوزه تجهیزات قرار شده تا دولت به ما کمک کند که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان مبالغ از تملک و داراییها پرداخت شده است.
رجب صالحی گفت: ما اکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۹ کلانشهر کمک کردهایم و امسال نیز اوراق مشارکت را تخصیص دادهایم و تا ۸۰ درصد هزینهها را دولت تأمین میکند.
در ادامه این جلسه جندقیان معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداری و دهیاریهای کشور گفت: اگر سرخس به بندر دیلم خطی وصل کنیم مساحت کشور به دو نیم تقسیم میشود ولی جالب اینجا است که ۷۸ درصد از جمعیت کشور در نیمه شمالی قرار دارد.
وی افزود: این وضعیت نامتوازن به دلیل تغییرات اقلیمی و نبود برنامه مدون اینچنین شده است. همچنین حمل و نقل غیراساسی از موارد مهم مهاجرت به شمار میرود.
جندقیان گفت: اکنون ۳۷ هزار و ۴۸ دهیاری مجوز گرفتهاند که از ۳۵ هزار دهیار را مستقر کردهایم. نزدیک به ۲۱ میلیون نفر جمعیت روستایی ما است و ما در کنار توزیع ماشینآلات از سال ۸۲ تا پایان ۹۷ نزدیک به ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی بین روستاییان تقسیم کردهایم که بیش از ۸۰ درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم ارائه شد و این نشانگر توجه دولت به بخش روستایی است.
معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداری و دهیاریهای کشور در پایان عنوان کرد: ما نزدیک به ۹۴ درصد سرانه های روستایی را افزایش دادهایم که نشان میدهد دولت و جمهوری اسلامی در تعادلبخشی نقش مهمی ایفا کرده است.
انتهای پیام/