به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، رستگاری معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: طبق تبصره2 قانون هوای پاک در صورتی که پرسنل مراکز معاینه فنی برخلاف مقررات عمل کنند به حداکثر جرم در ارائه مجوز غیرقانونی معاینه فنی محکوم میشود. همچنین مراکز معاینه فنی اگر تخلفی داشته باشند توسط وزارت کشور و راه و شهرسازی با آنان برخورد خواهد شد.
وی افزود: در تاریخ 17 شهریور 97 کارگروه نظارت بر تیم معاینه فنی تشکیل و اقدامات انجام شد و تنها راه برای کنترل آلایندگی شهر تهران نظارت بر خودروهایی با آلایندگی بالا شناخته شد. با وجود اینکه کشورهایی که کیفیت تولیدی خودروهایشان بالاتر است ولی مدت زمان معاینه فنی در آنها کمتر از کشور ماست که نکته قابل تأمل به حساب میآید.
معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران بیان کرد: اعضای کارگروه بازدید از مراکز معاینه فنی پلیس راهور، شهرداری، اداره کل استاندارد، اداره کل سازمان همگانی حمل و نقل، استانداری و اداره محیط زیست استان است. اکنون تمامی مراکز شهرستانها مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند و برای خودروهای تولید پیش از سال 84 سختگیریها بیشتر شده و در صورتی که کاتالیزور خودروها مشکل داشته باشد نمیتوانند مجوز دریافت کنند.
رستگاری در پایان افزود: 110 هزار خودروی تولید زیر 4 سال برای دریافت معاینه برتر اقدام کردن که تنها 38 درصد آنان توانستند مجوز بگیرند که این مورد نشان از خلا در استاندارد این خودروها دارد.
در ادامه جلسه تواهن معاون فنی عمرانی استانداری تهران بیان کرد: امروز کارگاه آموزشی معاینه فنی خودروها در پاکدشت به همت سازمان شهرداریها و دهیاریها برگزار شد که هدف آشنایی با قوانین و مقررات معاینه فنی بود که اشکالات در مراکز فنی به وجود نیاید. همچنین مشخص شد معاینه فنی برتر در سایر شهرها اجرایی شود.
انتهای پیام/