تاکید سیسی بر تلاش‌ جهانی برای نابودی تروریسم

رئیس جمهوری مصر در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار به کارگیری همه تلاش‌ها برای نابودی تروریسم شد و تاکید کرد، اولویت‌های اتحادیه آفریقا در سال جاری میلادی پیشبرد همکاری اقتصادی منطقه‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرآنی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در سخنرانی در نشست اصلی "کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۹ " ضمن استقبال از همکاری همه شرکای بین‌المللی برای ایجاد امنیت در آفریقا گفت، بازسازی و توسعه در مرحله آتی ضمن اولویت‌های مصر قرار دارند.

به نقل از النشره، سیسی در اظهارات خود با بیان اینکه برخی کشورها از تروریسم جهت تحقق دستاورد سیاسی و جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای خود حمایت می‌کنند، از همه خواست نهایت تلاش خود را برای نابودی تروریسم به عنوان منبع اصلی خطر به کار گیرند.

همچنین وی خواستار دست‌یابی به راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران‌های موجود در منطقه شد، به طوری که نهادهای ملی را حفظ و مانع از فروپاشی آنها شده و پتانسیل‌های ملت‌ها را مصون نگه دارد.

سیسی در جریان دیدار با تعدادی از رؤسای بزرگ شرکت‌های بین‌المللی بر ضرورت افزایش تلاش‌های جهانی برای بازسازی و توسعه در مرحله پسا درگیری به عنوان وسیله اصلی برای برطرف کردن شکاف میان برقراری صلح و آغاز استفاده ملت‌ها از ثمره توسعه تاکید کرد.

در این راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت، سیسی تصریح کرد، روند جامعی که ماه فوریه در مصر آغاز شد تا حد زیادی در نابودی تروریسم و نابودی زیر ساخت‌های اصلی که قبلاً در اختیار عناصر تروریستی قرار داشت، موفق عمل کرده است.

نیروهای ارتش و پلیس مصر از نهم فوریه ۲۰۱۸ برای پاکسازی این مناطق از نیروهای تندرو حامی داعش عملیات امنیتی گسترده‌ای موسوم به "عملیات سینای ۲۰۱۸" در شمال و مرکز سینا آغاز کرده‌اند.

رئیس جمهور مصر در نشست اصلی کنفرانس امنیتی مونیخ امروز (شنبه) سخنرانی خواهد کرد و از زمان تأسیس این کنفرانس در سال ۱۹۶۳ این نخستین‌بار است که در آن رئیس جمهور یک کشور غیر اروپایی در نشست اصلی سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.