تلاش پدرسن برای آغاز مذاکرات درباره کمیته قانون اساسی سوریه

فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه ابراز امیدواری کرد که از کمیته قانون اساسی برای نشست در ژنو در سریع‌ترین زمان ممکن دعوت به عمل آید.

به گزارش خبرآنی، گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه به خبرنگاران گفت که افکار و طرح‌هایی درباره چگونگی اعتمادسازی متقابل میان دو طرفی دارد که در مذاکرات قبلی شرکت کرده بودند.

به نقل از سایت ارم نیوز، وی گفت: من فکر می‌کنم ما تقریباً چالش‌ها را برداشته و به توافقی درباره چگونگی پیشرفت در مسائل دست یافته‌ایم و معتقدم که این نشانه بسیار بسیار خوبی است. امیدوارم که در سریع‌ترین زمان ممکن نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو برگزار شود.

پدرسن تأکید کرد: من نمی‌توانم چارچوب زمانی مشخصی برای نشست کمیته تعیین کنم. مذاکرات با طرف‌های ذیربط به خوبی پیش می‌رود. اگر به وضعیتی رسیدیم که توانستیم بگوییم هشت سال جنگ را پشت سر گذاشته‌ایم و سوری‌ها با آغاز روندی برای آینده نسل‌های آتی به توافق رسیده‌اند این یعنی ما موفق شده‌ایم.

وی افزود: کمیته قانون اساسی می‌تواند در را به روی روند سیاسی باز کند. نیاز داریم همزمان با این مساله برای مسائل دیگر نیز تلاش کنیم. امیدواریم که شاهد روند تبادل اسیران و توضیح سرنوشت ربوده‌شدگان باشیم.

پدرسن تأکید کرد که سفرهای اخیرش به دمشق و دیدارش با مسؤولان سوری از جمله ائتلاف مخالفان سوریه بسیار مثبت بوده و مأموریت وی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت متمرکز است.

وی گفت: تنها راهکار بحران سوریه حل مسالمت‌آمیز است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.