گردش مالی ۵۰هزار میلیاردی پوشاک باید در دستان طراحان داخلی باشد

به گزارش خبرنگار زنان خبرگزاری فارس، صدیقه پاک بین دبیر جشنواره هشتم مد و لباس فجر در افتتاحیه این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره مد و لباس فجر می‌خواهد ویترینی برای مقوله بزرگ فرهنگی پوشش و لباس باشد، گفت: گردش مالی لباس در بازار ایران حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جنبه اقتصادی ابعاد فرهنگی لباس نیز بسیار حائز اهمیت است و باید با رهبری مد و لباس کشور بازار آن را در اختیار بگیریم نه اینکه این بازار عظیم در اختیار واردات باشد.

دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با تاکید بر اینکه پوشاک مقوله بزرگ فرهنگی به شمار می آید اظهار داشت: برای مدیریت این بازار باید آن را به طراحان داخلی اعتماد کنیم

پاک بین خاطرنشان کرد:  جامعه طراحان نیز باید در کنار دانش آکادمیک با گنجینه های هنری و سنتی موجود آشنا شده و به فکر تلفیق این دو حوزه باشند.

وی افزود:یکی از راه‌های معرفی هویت ایرانی اسلامی، تولید پوشاک با مفاهیم ایرانی اسلامی است.

دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به اینکه با عدد و رقم و اندازه گیری در حوزه بازار پوشاک باید صحبت کنیم و طراحان می بایست به سمت مجموعه سازی پیش روند گفت: تنها در این صورت  کسب و کارهای کوچک در حوزه پوشاک  پایدار خواهند بود.
انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.