نشست ورشو؛ فرصتی برای لبخندهای متقابل و تعارفات میان مقامات عرب و نتانیاهو

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت مقامات عرب در کنفرانس بین‌المللی ورشو از مسأله فلسطین و حقوق ملت آن دفاع کنند، اما یکی آز آنها با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند و مقام عربی دیگری میکروفون خود را به وی می‌دهد و در پایان همگی با هم بر سر یک میز می‌نشینند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ویدئویی را منتشر کرد که در این ویدئو خالد الیمانی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به همراه مقامات عربی دیگر در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر یک میز نشسته‌اند.

موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و خالد الیمانی پس از اینکه میکروفون نتانیاهو کار نمی‌کند، برای نشان‌دادن حسن‌نیت خود به رژیم صهیونیستی میکروفن خود را به وی می‌دهد و به یکدیگر لبخند می‌زنند.

در خصوص همین رخداد، جیسون گرینبلات، فرستاده کاخ سفید به خاورمیانه می‌گوید: میکروفن نتانیاهو کار نمی‌کرد و الیمانی میکروفن خود را به وی قرض داد و نتانیاهو نیز در واکنش به اقدام وزیر خارجه یمن به شوخی درباره همکاری جدید میان اسرائیل و یمن گفت: "قدم به قدم".

نتانیاهو به شوخی به الیمانی گفت که این آغاز همکاری میان اسرائیل و یمن است.

گرینبلات در ادامه تصریح کرد: عجیب است که در فاصله اندکی با وزرای خارجه یمن، قطر، عمان، امارات، بحرین و نتانیاهو نشسته باشی که با صراحت درباره چالش‌های مختلف منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

وی افزود: به رهبری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فرصت مناسب برای حل و فصل این مسائل را به دست می‌آوریم و ما باید برای مقابله با این چالش‌ها تلاش کنیم.

فرستاده ترامپ به خاورمیانه در پایان گفت: به عنوان نشانه‌ای از جدی بودن هدف‌مان، می‌خواهم به مراسم "شام تاریخی" شب گذشته اشاره کنم که در آن رهبران عرب و اسرائیلی‌ها در یک اتاق با یکدیگر غذا خوردند و درباره مسائل مختلف تبادل نظر کردند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در محل اقامت خود در پایتخت لهستان دیدار و گفتگو کرد.

نتانیاهو دیداری نیز با عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه داشته بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.