«محدودیت‌های قانونی» دلیل عدم پرداخت حق مناطق جنگی برای فرهنگیان کرمانشاه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش یکی از فرهنگیان کرمانشاهی درباره حق جنگی، اظهار کرد: علت عدم پرداخت حق مناطق جنگی برای فرهنگیان فرهیخته شهر کرمانشاه محدودیت‌های قانونی است که خارج از اختیارات وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: به استناد بند الف ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح موظف به تعیین محدوده مناطق عملیاتی ده است که متعاقب آن ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس نامه 3610.1333.28 مورخ 1396.09.29 فهرست اسامی مناطق جنگی و مناطق امنیتی درگیر در دوران دفاع مقدس را مشخص کرد.

الهیار ترکمن گفت : پیرو تعیین مناطق مورد اشاره احکام کارکنان شاغل در بیش از 80 منطقه مشمول نیز صادر شده است و تسرّی آن به سایر مناطق و شهرستان‌هایی که اسامی آنها در  فهرست یاد شده نیست از جمله شهر کرمانشاه، مجوز قانونی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: علی‌رغم ارادتی که به فرهنگیان کرمانشاه داریم، با توجه به محدودیت‌های قانونی عنوان شده که حاصل کار کارشناسان در ستاد کل نیروهای مسلح است، پرداخت حق منطقه جنگی و یا منطقه امنیتی درگیر در دوران دفاع مقدس به کارمندان دولت در آن شهر تعلق نمی‌گیرد.
انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.