به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مرکز پژوهشی آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چندزبانه تبریز در راستای تحقق راهکار 3-5- سند تحول بنیادین در خصوص توانمندسازی دانشآموزان ساکن در مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها و عشایر کوچنشین و راهکار 5-5 سند در رابطه با اختصاص 10 الی 20 درصد از برنامههای آموزشی به معرفی آیین و رسوم و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق روستایی و عشایری و مرزی، نشست تخصصی «برنامه درسی کلاسهای چندپایه: رویکردها، تجارب و اقدام » را برگزار میکند.
اهداف این نشست شامل «رصد تحولات مربوط به ردههای چندپایه در ایران و جهان»، «روشهای برنامهریزی، آموزش و مدیریت کلاسهای چندپایه» و «بررسی مشکلات کلاسهای چندپایه» است.
در این نشست، فیروز محمودی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز در مورد «برنامه درسی کلاسهای چندپایه»، معصومه مقیمی فیروزآباد استادیار دانشگاه فرهنگیان تهران درباره «کلاسهای چندپایه از منظر آموزش و پرورش تحولگرا» و «سعید عارف نژاد، مرکز پژوهشی تبریز درباره «کلاسهای چندپایه؛ فرصت یا تهدید» سخنرانی خواهند کرد.
این نشست 28 بهمنماه در تبریز، خیابان شریعتی جنوبی مرکز پژوهشی تعلیم تربیت کاربردی تبریز برگزار میشود.
انتهای پیام/