تحقیق وزارت دادگستری آمریکا درباره رشوه شرکت هم‌پیمان با پنتاگون به مقامات عراق

یک رسانه آمریکایی از تحقیق وزارت دادگستری آمریکا درباره رشوه یک شرکت پیمانکار نظامی هم‌پیمان با پنتاگون به مقامات عراق خبر داد.

به گزارش خبرآنی، وب‌سایت آمریکایی "دیلی بیست" در گزارشی نوشت که وزارت دادگستری آمریکا درباره صحت یا عدم صحت ادعای رشوه شرکت پیمانکار نظامی "سالی پورت گلوبال سیروس" در قبال قراردادهای انحصاری تحقیق می‌کند که مالیات‌دهندگان آمریکایی را مکلف به پرداخت میلیاردها دلار کرده است.

طبق این گزارش، "تحقیق مواخذه دولتی"، یک هیئت مستقل که برای دیلی بیست کار می‌کند، شک و تردیدی را درباره کارکنان پیشین یکی از شرکت‌های هم‌پیمان با پنتاگون ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است که افراد قدرتمندی از جمله نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق با یک شرکت کویتی به نام "آفاق" در ارتباط بوده که گفته می‌شود این شرکت شروطی را برای دستیابی به قراردادهای بیشتر نظامی آمریکایی وضع کرده است.

دیلی بیست در ادامه گزارش خود آورده است: شرکت سالی پورت صدها نظامی را در خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره می‌کند اما پایه و اساس آن در پایگاه هوایی "بلد" در شمال بغداد است که یک پایگاه عراقی بوده اما توسط آمریکا تأمین می‌شود.

نیروی هوایی آمریکا ژانویه ۲۰۱۴ با شرکت سرمایه‌گذاری سالی پورت گلوبال قراردادی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار امضا کرد تا این شرکت عملیات پشتیبانی امنیتی و آموزشی و امدادی را در پایگاه هوایی بلد در عراق صورت دهد. سالی پورت پیش از این قرارداد، قراردادی را با شرکت خدمات دریایی "آفاق ام قصر" امضا کرده بود که مورد توجه وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.