چاد: روابط با اسرائیل موضع ما درباره مساله فلسطین را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد

وزیر خارجه چاد اعلام کرد، از سرگیری روابط میان این کشور و اسرائیل موضع اولیه چاد درباره مساله فلسطین را هرگز تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

به گزارش خبرآنی، شریف محمد زین، وزیر خارجه چاد تاکید کرد، پس از اینکه کشورهای عربی با اسرائیل ارتباط برقرار کردند، کشورش روابط خود را با این رژیم از سر گرفت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زین در اظهاراتی گفت، چاد با اسرائیل تا سال ۱۹۷۲ روابط دیپلماتیک داشت و از آن زمان در راستای همبستگی با جهان عربی که قربانی حملاتی قرار گرفته بودند، روابط خود را قطع کرد اما از آن زمان تاکنون وضعیت تغییر کرده و برخی کشورها که چاد با آنها از طریق قطع روابط اعلام همبستگی کرد، امروز با اسرائیل ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی افزود: توانستیم روابط خود را با اسرائیل از سر بگیریم اما این مساله موضع ما درباره مساله فلسطین و برقراری مجدد صلح دائم و فراگیر در خاورمیانه و به طور کلی میان دنیای عرب و اسرائیل را که براساس اصل طرح عربی برای برقراری صلح با اسرائیل از طریق بازگرداندن اراضی اشغالی آغاز شده است، هرگز تغییر نخواهد داد.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ماه ژانویه به چاد سفر کرده و با ادریس دبی، رئیس جمهوری این کشور از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو طرف را پس از قطع روابط از دهه ۷۰ میلادی را اعلام کردند. دبی هم در ماه نوامبر ضمن سفر به تل‌آویو مذاکراتی با نتانیاهو پیرامون همکاری مشترک در زمینه‌های کشاورزی، انرژی خورشیدی، بهداشت، آب و روابط میان اسرائیل و جهان عرب صورت داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.