ادامه مذاکرات آشتی فلسطین در مسکو با تاکید بر پایبندی به توافق قاهره

گروه‌های فلسطینی شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای مسکو اعلام کردند به توافقنامه آشتی ملی که سال ۲۰۱۷ میلادی در قاهره امضا شد، پایبند هستند.

به گزارش خبرآنی، در بیانیه پایانی دور اول گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی در مسکو، شرکت کنندگان نسبت به افزایش دخالت‌های خارجی برای ممانعت از تحقق وحدت ملی فلسطین ابراز نگرانی کردند.

بنا به گزارش روسیا الیوم، از سال ۲۰۰۷ میلادی اختلاف میان جنبش فتح به رهبری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از یک سو و جنبش حماس از سوی دیگر آغاز شد.

طبق نوشته این بیانیه، شرکت‌کنندگان در این گفت‌وگو بر نزدیک‌کردن دیدگاه‌ها میان گروه‌های فلسطینی و تلاش مشترک آن‌ها برای پایان دادن به دودستگی از طریق رایزنی فراگیر و اقدامات دموکراتیک تاکید کردند.

نمایندگان ۱۰ گروه فلسطینی روز دوشنبه رایزنی‌های خود در مسکو را با هدف بررسی اوضاع داخلی از جمله پرونده آشتی و چالش‌های پیش روی پرونده فلسطین آغاز کردند و این گفت‌وگوها تا فردا چهارشنبه به طول می‌انجامد. این رایزنی‌ها به درخواست مؤسسه پژوهشی "شرق‌شناسی" وابسته به دانشکده علوم روسیه برگزار شده است.

پیش‌بینی می‌شود که گروه‌های شرکت‌کننده در رایزنی‌های مسکو امروز (سه‌شنبه) نشست رسمی با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه برگزار کنند.

بارزترین گروه‌های فلسطینی شرکت‌کننده در رایزنی‌های مسکو جنبش حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی و دموکراتیک برای آزادی فلسطین، صاعقه و فتح است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.