مسئولان در همه سطوح قدردانی مردمی باشند که پای انقلاب ایستاده‌اند

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهم قضایی را تشریح کرد.

وی در خصوص عفو اخیر زندانیان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب صورت گرفت و اینکه چگونه یک فرد در پروسه عفو قرار میگیرد گفت: اولا از مردم تشکر می‌کنم بابت حضورشان در مراسم راهپیمایی و از مسئولین می‌خواهیم که قدردان این مردم باشند.

دولت آبادی فت: مسئولین باید در همه سطوح وظیفه شناس باشند اما در مورد عفو باید بگویم که الین عفو همه سال انجام می‌شده است اما امسال گستردگی بیشتری دارد، در دوره‌های قبل اسامی اعلام می‌شد یا ضوابط اعلام می شد اما در این عفو چند نکته وجود دارد.

اولا کسانی که تا شش ماه حبس دارند و به هر دلیلی اجرا نشده است مشروط بر اینکه شاکی نداشته باشند کلا حبس‌شان اجرا نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد مورد دوم به کسانی اختصاص دارد که الان در زندان هستند که در چند بند با شرایط مختلف قرار گرفته اند.

دولت آبادی گفت: هر کسی جرم غیرعمدی دارد به گونه‌ای مشمول بخشی از این عفو خواهند شد و در این عفو گسترده به زنان توجه ویژه شده است تا کمکی به زنان زندانی باشد و بتوانند به خانه برگردند.

دادستان تهران به بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه به بیماران هم توجه شده است چون پیش از این زندانیان بیمار صعب العلاج به خارج از زندان می آمدند و امکان بخشش آنها وجود نداشت.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.