جوانان فلسطینی مراقب کودکان در برابر حملات شهرک‌نشینان هستند/درخواست اسرائیلی‌ها برای ترور عباس

پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا به اعضای هیئت موقت سازمان ملل در شهر الخلیل اعلام کرد که مأموریت آنها در این شهر تمام شده و باید الخلیل را ترک کنند به دلیل خروج این ناظران، جوانان فلسطینی برای آنکه شهرک‌نشین‌ها به کودکان آزار نرسانند، آنها را به مدارس می‌برند.

به گزارش خبرآنی، جوانان فلسطینی روز یکشنبه کودکان روستای الخلیل واقع در کرانه باختری را برای رفتن به مدارس همراهی کردند تا بدین ترتیب اعلام کنند که از کودکان در برابر شهرک‌نشینان اسرائیلی حفاظت می‌کنند.

افرادی از گروه "جوانان علیه شهرک‌سازی" لباس‌های آبی بر تن داشتند که روی آن به زبان‌های عبری، عربی و انگلیسی عبارت "ناظر حقوق بشر" نوشته شده بود.

عیسی عمرو، مسؤول این گروه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ما جایگزین ناظران بین‌المللی نخواهیم بود اما تا حد امکان تلاش خواهیم کرد که امنیت کودکان در زمان رفتن به مدارس را تأمین کنیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مأموریت این هیئت ناظران بین‌المللی که مقرشان شهر الخلیل فلسطین بود، پایان داد.

ناظران بین‌المللی در ۳۱ ژانویه الخلیل را ترک کردند. نتانیاهو گفته بود این هیئت علیه اسرائیل فعالیت می‌کند.

در این گروه ناظرانی از کشورهای دانمارک، ایتالیا، نروژ، سوئد، سوئیس و ترکیه حضور داشتند و با نظارت بر اجرای قوانین بین‌المللی در الخلیل گزارشی از فعالیت‌های خود و اوضاع منطقه منتشر می‌کردند.

همچنین پس از اینکه سازمان اطلاعات اسرائیل از بازداشت یک جوان فلسطینی از شهر الخلیل به اتهام قتل یک جوان یهودی در شهر القدس خبر داد، دولت رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تشکیلات خودگردان فلسطین را با قانون کسر درآمدهای حاصل از مالیات‌ها مجازات کرده و خانه این جوان فلسطینی را ویران می‌کند.

شهرک‌نشینان نیز در تظاهرات‌هایی خواستار ترور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند و فلسطینیان نسبت به فضای تحریک‌کننده نژادپرستانه به قتل و کشتارها هشدار دادند و اسرائیل را "تروریسم واقعی در منطقه" خواندند.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند، عرفات الرفاعیه ۲۸ ساله را در بیت مهجور در قلب رام الله که به قتل اوری انسباخر جوان یهودی ۱۹ ساله در قدس متهم است، بازداشت کردند. به گفته مقامات اسرائیلی، او به انجام عملیات اعتراف کرده است. نیروهای اطلاعاتی اسرائیل به منزل این جوان فلسطینی یورش بردند و او را بازداشت کردند.

به دنبال آن، در ساعاتی از شب شهرک‌نشینان چندین تظاهرات در اعتراض به این قتل به راه انداختند و خواستار انتقام شدند.

این تظاهرات از شهرک " تقواع" در نزدیکی بیت‌لحم که در آن این جوان یهودی زندگی می‌کرد، آغاز شد و سپس به شماری مناطق کرانه باختری به ویژه در نزدیکی شهرک‌های " ارئیل"، " غوش عتیصون" و " کریات اربع" و همچنین تل‌آویو و قدس توسعه یافت.

ده‌ها تن از شهرک‌نشینان به سمت چهار راه شهرک " غوش عتیصون" در شمال الخلیل یورش بردند و به سمت خودروهای آن‌ها سنگ پرتاب کردند. درگیری میان جوانان و نیروهای رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه " العروب" در شمال الخلیل آغاز شد و نیروهای رژیم صهیونیستی گاز اشک‌آور و گلوله به سمت منازل شهروندان در ورودی این اردوگاه شلیک کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی مانع نظامی در ورودی جنوبی شهر دورا در جنوب غربی الخلیل ایجاد کردند و کارت‌های شناسایی شهروندان را به دقت بررسی کردند.

شهرک‌نشینان و فعالان راست افراطی شهر قدس ورودی این شهر را به مدت کوتاهی بستند و شعارهای نژادپرستانه از جمله "مردم انتقام می‌خواهند" و "مرگ بر عرب" سر دادند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که به طور مستقیم در آن خواستار ترور محمود عباس و قتل و کشتار تمامی فلسطینیان شدند. آن‌هاهمچنین خواستار توقف تحویل درآمدهای حاصل از مالیات‌ها به تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

تظاهرکنندگان مدعی شدند که پرداخت این مالیات به مثابه "حمایت مالی مستقیم از تروریسم" است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.