سفیر آمریکا: آلمان به اندازه کافی صرف هزینه‌های دفاعی نمی‌کند

سفیر آمریکا در آلمان این کشور را متهم به شکست در عمل به تعهدات دفاعی‌اش در همکاری با آمریکا متهم کرد. با این حال دولت آلمان از افزایش تدریجی هزینه‌ها حمایت کرده است این در حالی است که عده‌ای آن را هدر دادن پول خوانده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، ریچارد گرنل، سفر آمریکا در آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه ولت آم زونتاگ قول آلمان را برای افزایش تدریجی هزینه‌های دفاعی خود به ۱.۵ درصد تا سال ۲۰۲۴ را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

گرنل گفت: قول آلمان به ناتو برای افزایش دادن هزینه‌ها تا ۱.۵ درصد کافی نیست. اینها استانداردهای مد نظر آمریکا نیست بلکه تعهدات ناتو است که آلمان با آنها موافقت کرده است. آمریکا به سادگی به متحد بزرگ خود آلمان میگوید که اکنون زمان دست کشیدن یا تضعیف ناتو نیست.

هزینه‌های دفاعی مسئله‌ای است که از زمانی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ سمت ریاست جمهوری آمریکا را به عهده گرفته است باعث تنش در روابط واشنگتن و برلین بوده است. ترامپ مکرراً برلین را متهم به عدم اجرای تعهد هزینه‌های دفاعیش کرده است.

در ۲۰۱۴ کشورهای عضو ناتو توافق کردند تا به هزینه‌های دفاعی مورد هدف که ۲ درصد است تا سال ۲۰۲۴ برسند. دولت آلمان نیز متعهد شده است تا از این توافق پیروی کند.

اما تعدادی از سیاست مداران آلمانی به شدت مخالف این تعهدات به حالت فعلی هستند و معتقد هستند که فاکتور های دیگری نظیر کمک‌های بشر دوستانه و ثبات در مناطق جنگی باید شامل این توافق شود. عده‌ای دیگر نیز پیشنهاد مسیرهای جایگزین برای آلمان را داده‌اند.

گرنل گفت: من کاملاً درک میکنم که عموم آلمان می‌خواهند تا به جای افزایش هزینه‌های ارتش، هزینه‌های داخلی کشور افزایش یابد. طرف مالیات دهنده آمریکایی نیز خواستار هزینه بیشتر روی امور داخلی است اما طرف آمریکایی در حال پرداخت هزینه برای ۳۳ هزار نیروی آمریکایی در آلمان است. این مشاجره برای صرف هزینه روی ارتش و امور داخلی در خود آمریکا نیز وجود دارد.

بنابر دستور دونالد ترامپ کاخ سفید به کشورهای متحد ناتو هشدار داده است که اگر اعضا هزینه‌های دفاعی را افزایش ندهند تعهداتش با آنها را تعدیل می‌کند.

گرنل گفت: آمریکا کاملاً متعهد به ناتو است. دونالد ترامپ این را به وضوح نشان داده است اما او همچنین به دنبال بهبود روابط است. اینکه بخواهی چیزی را که به آن باور داری درست کنی اشتباه است؟

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.