سازه‌های باغ پرندگان آن را در سطح خاورمیانه ممتاز کرده است

شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سازه‌های باغ پرندگان آن را در سطح خاورمیانه ممتاز کرده استسید علیرضا حسینی شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه فاز ۲ باغ پرندگان تا پیش از عید نوروز با حضور یکی از مقامات کشوری افتتاح می‌شود، اظهار کرد: علت این است که باغ پرندگان یک پروژه فرامنطقه‌ای و حتی فرا شهری است که در سطح خاورمیانه نظیر آن وجود ندارد.

وی در خصوص آنچه که باغ پرندگان را از نمونه‌های مشابه آن در خاورمیانه متمایز کرده است، افزود: وضعیت توپوگرافی و موقعیت زمینی که باغ پرندگان در آن ساخته شده است و همچنین سازه‌های به کار گرفته شده در آن عواملی هستند که این باغ را مستثنی کرده است.


بیشتر بخوانید: ظرفیت بالای باغ پرندگان برای جذب گردشگر


شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران با بیان اینکه باغ پرندگان در بیشتر نقاط دنیا در فضا‌هایی مسطح ساخته می‌شود، گفت: در اینجا آبشار‌ها و برکه‌هایی ساخته شده و یک محیط جنگلی و طبیعی را ایجاد کرده است.

حسینی با بیان اینکه در سازه خاص باغ پرندگان از ۷۲ هزار متر مربع تور و کابل استفاده شده است، تصریح کرد: در این باغ پرندگان آبچر پرواز می‌کنند و مردم نیز می‌توانند با وارد شدن به این محدوده از نزدیک پرندگان را تماشا کنند.

وی با بیان اینکه باغ پرندگان ۱۲ سازه اصلی دارد، افزود: ارتفاع این سازه‌ها ۳۵ تا ۶۵ متر است و تور‌های فلزی بر روی آن‌ها نصب می‌شود.


بیشتر بخوانید: شهرداری نگهداشت باغ پرندگان را برون سپاری می‌کند/ افتتاح ۴۴ پروژه شهرداری منطقه ۴ به مناسبت چهل سالگی انقلاب


شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران گفت: برای حضور پرندگان مختلف به جنبه‌های هم زیستی آن‌ها نیز توجه شده است تا مبادا پرندگان شکاری، سایر پرندگان را طعمه خود قرار دهند، لذا یک هم‌زیستی مسالمت‌آمیز از طریق پرندگان گوناگون در این محیط ایجاد شده است.

انتهای پیام/

افتتاح فاز ۲ باغ پرندگان تا قبل از نوروز ۹۸

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.