وزارت خارجه فلسطین: کنفرانس ورشو یک کنفرانس کاملاً آمریکایی است

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که کنفرانس ورشو توطئه‌ای آمریکایی برای ضربه زدن به استقلال تصمیمات شرکت کنندگان در کنفرانس حاکمیتی درباره مسائل اساسی است که در آن مواضعشان را درباره مسائلی مانند مساله فلسطین اعلام خواهند کرد.

به گزارش خبرآنی، تشکیلات خودگردان به کشورهای شرکت کننده در کنفرانس ورشو که قرار است به دعوت آمریکا و با محوریت صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه برقرار شود، هشدار داد و اعلام کرد که این کنفرانس یک "توطئه آمریکایی" برای حذف مساله فلسطین است.

آمریکا و لهستان در تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه جاری (۲۴ و ۲۵ بهمن) میزبان نشست وزارتی برای تقویت آینده صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه خواهند بود که در ورشو برگزار خواهد شد اما طرف‌های مختلف و در راس آنها روسیه و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه فلسطین خاطرنشان کرد که موضع فلسطین در قبال چنین کنفرانس‌هایی که با هدف ضربه زدن به ملت فلسطین و نابودی آن برگزار می‌شوند، مشخص است و نتایج این کنفرانس‌های غیرقانونی را اجرا نخواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که کنفرانس ورشو یک کنفرانس کاملاً آمریکایی است که هدف از آن مجبور کردن کشورها به پیروی از مواضع دولت آمریکا در قبال مسائل مطرح شده و به ویژه مساله فلسطین است.

وزارت خارجه فلسطین خاطرنشان کرد که اهداف شوم دولت آمریکا قبلاً توسط دولت دونالد ترامپ در جریان سخنرانی وی در کنگره بیان شده است و وی در جریان سخنرانی مذکور بر تداوم سیاست جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی بدون هرگونه تفکر به برقراری موازنه در روابط با کشورهای عربی و به ویژه فلسطین تاکید کرده بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.