به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر تدین سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضائی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اعلام خاتمه فرآیند بررسی صلاحیت اولیه متقاضیان تاسیس این دفاتر اظهار کرد: در فراخوان اعلام شده، بیش از ۹ هزار متقاضی از سراسر کشور شرکت داشتهاند که پذیرفتهشدگان مرحله نخست با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده، از بالاترین امتیاز کسب شده تا سه برابر ظرفیت هر مرکز استان خواهند بود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: در صورتی که متقاضیان به نتایج این فراخوان اعتراض داشته باشند، میتوانند ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اعلام نتایج، صرفاً با مراجعه به سامانه عدلایران اعتراض خود را ثبت کنند.
سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضایی خاطرنشان کرد: پذیرفتهشدگان مرحله نخست در صورتی که پس از بررسی مدارک و مصاحبه علمی و تخصصی واجد شرایط نهایی تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی شناخته شوند، جهت اخذ پروانه دفتر معرفی خواهند گردید.
تدین با اشاره به راهاندازی خدمات دعاوی طاری، اعتراضی و ارائه شکایت کیفری در سامانه عدلایران گفت: کلیه خدماتی که پیش از این در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به هموطنان ارائه شده است، در دفاتر جدید التاسیس نیز فعال خواهد بود و بزودی «خدمت تقدیم لایحه» از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز راهاندازی خواهد شد.
سرپرست ادارهکل خدمات الکترونیک قضایی در پایان ضمن تاکید بر اینکه سامانه عدل ایران تنها مرجع اطلاعرسانی نتایج فراخوان خواهد بود، تصریح کرد: متقاضیان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از مراجعه حضوری و تماس تلفنی با کارشناسان اداره کل خدمات الکترونیک قضایی پرهیز کنند.
انتهای پیام/