شورا‌های روستاها هیچ نقشی در برنامه‌ریزی بخش‌های استانی ندارند

نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها:

خبرنگار: کاظمی‌/شورا‌های روستا هیچ نقشی در برنامه‌ریزی بخش‌های استان ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم شاکری نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها صبح امروز در چهاردهمین اجلاس این شورا بیان اینکه خراسان شمالی نگین سبز شمال شرق کشور است، گفت: استان خراسان شمالی سرزمین گنجینه فرهنگ‌ها، بهشت گردشگران و طبیعت‌گردان است که مجموعه‌ای از انواع هنر‌های سنتی و صنایع دستی را در خود جای داده و زادگاه اسب‌های اصیل ترکمن و یوزپلنگ آسیایی و خطه‌ی با شکوه موسیقی محلی است.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها افزود: برخلاف تصور آن‌هایی که شرایط زندگی روستایی را متفاوت از زندگی شهری می‌بینند، روستا از ارکان اشتغال و درآمد بیشتر است و سلامت شهر‌ها هم به گونه‌ای وابسته به روستاهاست.

وی با بیان اینکه روستائیان ریشه‌های اصلی زندگی اجتماعی هستند، گفت: شهرنشینان ما هم ریشه در روستا‌های گذشته دارند و روستا همواره با ویژگی‌های فرهنگی، صداقت، امانت و راستگویی و شجاعت بوده است.

شاکری با بیان اینکه یک روستایی به خوبی می‌داند که شرایط زیست محیطی در روستا بهتر از شهر‌ها است، گفت: محصولات غذایی سالم همواره در روستا آماده است.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه جامعه روستایی کشور به تبعیت از تغییرات اقلیمی آب و هوا و از همه مهم‌تر نبود مدیریت واحد این روز‌ها حال خوبی ندارد، تصریح کرد: علی رغم اینکه دهیاران منتخب نمایندگان مردم هستند، ولی نحوه توزیع منابع مالی و تصمیم بالا به پایین دولتی‌ها نشان داده که آن‌ها را زیر سیطره دولتمردان قرار داده‌اند.

شاکری با تأکید بر اینکه شورا‌های روستاها و دهیاران هیچ نقشی در برنامه‌ریزی بخش‌ها و شهرستان‌های استان ندارند، اظهار کرد: همه ما باید یادمان بماند که برای مردم هستیم.

وی تصریح کرد: عدم همکاری ادارات با شورا‌ها و عدم تخصیص تسهیلات اشتغالزایی متناسب با محیط روستایی از جمله مواردی بوده است که نشان از بی توجهی به روستا‌ها دارد.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: عدم تعیین تکلیف استخدام دهیاران و ردیف بودجه مستقل جامعه شورایی هم طوری بوده که در کنار سایر مشکلات دست به دست هم داده و مانع توسعه روستا‌ها شده‌اند.

شاکری تصریح کرد: سیاست‌های اشتباه دولتمردان در زمینه توسعه پایدار روستایی آن‌ها را به مصرف کنندگان موادغذایی وارداتی شیمیایی و آلوده به انواع سموم تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

عدم تعیین تکلیف ردیف بودجه مستقل جامعه شورایی مانع توسعه روستا‌ها شده‌ است

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.