اردن: ادامه تعرضات به مسجد الاقصی، به جنگی دیگر منجر خواهد شد

وزیر اوقاف و امور دینی و مقدسات اسلامی اردن به رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه تعرضات به مسجد الاقصی و تجاوزات علیه کارکنان اوقاف اسلامی در شهر قدس اشغالی هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، عبدالناصر ابو بصل در اظهاراتی مطبوعاتی نسبت به پرواز چتربال‌ها بر فراز مسجد الاقصی و آسمان مناطق مجاور آن و تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت تله کابین در بخش قدیمی قدس که محله جبل الزیتون را به صحن براق مرتبط می‌سازد و موجب افزایش تعداد صهیونیست‌های متعرض به مسجد الاقصی خواهد شد، هشدار داد.

ابو بصل همچنین نسبت به نصب داربست در بخش جنوبی دیوار غربی مسجد الاقصی با هدف مرمت و بازسازی یکی از دیوارهای موزه اسلامی؛ در شرایطی که به کمیته اسلامی بازسازی مسجد الاقصی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، هشدار داد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی تاکید کرد که این دخالت آشکار در کار اداره اوقاف اسلامی قدس و کمیته مرمت و بازسازی مسجد الاقصی است و این تنها جزو اختیارات اداره اوقاف اسلامی است و مبادرت رژیم صهیونیستی به چنین اعمالی، اقدامی بی سابقه و خطرناک برای سیطره بر مسجد الاقصی و تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی حاکم بر آن است.

این وزیر اردنی تعرضات شهرک نشینان، وزرا، نمایندگان کنست و نظامیان اسرائیلی به مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم کرد.

عبدالناصر ابو بصل خواستار توقف اینگونه اقدامات اشغالگران صهیونیست شد که احساسات و عواطف مسلمانان را در سرتاسر جهان جریحه‌دار می‌کند و موجب خواهد شد تا آنان هم برای دفاع از قبله نخست خود به پا خیزند.

ابو بصل اظهار داشت که این اقدامات صهیونیست‌ها، بازی با آتش است و موجب به راه افتادن جنگی دینی خواهد شد که کسی نمی‌داند به کجا ختم خواهد شد.

وی از تمامی کشورها، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، کشورهای اسلامی و عربی، یونسکو و تمامی طرف‌های ذی ربط خواست رژیم صهیونیستی را به منظور توقف اقدامات خود و پایان دادن به تجاوزات علیه مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس شهر قدس تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.