تهدید خواستگار به افشای تصاویر خصوصی پس از شنیدن جواب منفی

تهدید خواستگار به افشای تصاویر خصوصی پس از شنیدن جواب منفیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران اظهار کرد: چندی پیش دختر جوانی با حضور در اداره پلیس فتا تهران از مزاحمت و تهدید‌های خواستگار کینه‌جو خبر داد.

وی افزود: دختر جوان ادعا کرد در شبکه اجتماعی تلگرام و در یکی از کانال‌های همدم یاب با پسر ۲۹ ساله‌ای به نام رسول آشنا شدم و پس از مدتی گفتگو در شبکه تلگرامی و آشنا شدن بیشتر قرار به ملاقات حضوری در یک رستوران گذاشتیم.

شاکیه افزود: پس از اولین دیدار چند قرار دیگر برای شناختن بیشتر همدیگر در محل‌های تفریحی و دیدنی رفتیم و پس از مدتی وقتی شرایط پسر جوان را بررسی کردم با توجه به اینکه تفاهم زیادی در مسائل با هم نداشتیم جواب منفی به او دادم.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: ماموران در ادامه پی‌بردند که پسر جوان وقتی در برابر جواب منفی قرار می‌گیرد عکس‌های دختر جوان که در رستوران و کافی‌شاپ و محل‌های دیدنی با هم بودند را برای دختر جوان ارسال می‌کند و با تهدیدهایش شروع به ادامه دوستی و درخواست رابطه شوم و پول می‌کند.

وی افزود: خواستگار کینه‌جو در ادامه با تهدیدهایش ادعا می‌کند اگر دختر ۲۶ ساله درخواستش را اجرا نکند اقدام به انتشار تصاویر وی در شبکه‌های مجازی می‌کند.

سرهنگ کاظمی بیان کرد: ماموران با توجه به اطلاعات به دست آمده موفق به دستگیری خواستگار کینه‌جو شدند که پسر جوان ادعا کرد به خاطر خصومت و اینکه پس از یک مدت دوستی، دختر جوان جواب منفی به خواستگاری‌اش داده تصمیم به انتقام‌گیری گرفته است.

وی افزود: ماموران همدست خواستگار کینه‌جو را که به صورت پنهانی اقدام به عکس‌برداری و فیلم‌برداری از دختر جوان و پسر خواستگار کرده بود را دستگیر کردند و متهمان و دختر جوان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: بستر‌های موجود در فضای مجازی کانال‌ها و گروه ها و شبکه‌های اجتماعی مکانی قابل اعتماد برای همسرگزینی و همدم یابی نیست. خانواده در جامعه ایرانی جایگاه اساسی دارد و برای تحکیم آن باید تلاش کرد. یکی از موضوعاتی که کانون خانواده را پیش از تشکیل تهدید می‌کند اشتباه در انتخاب همسر در فضای مجازی است و چون هویت افراد در این فضا پنهان است افراد شیاد و مجرم برای اغفال قربانیان خود با ترفند‌های گوناگون نسبت به جلب اعتماد آن‌ها زیرکانه عمل می‌کنند، لذا ازدواج صحیح بایستی برطبق سنت وموازین دین مبین اسلام و نظارت ومشورت با والدین صورت پذیرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.