میدل ایست‌ آی: ارتش انگلیس غیرنظامیان را در عراق و افغانستان هدف قرار داده است

براساس اظهارات نظامیان انگلیسی، ارتش این کشور طبق قواعد درگیری این کشور غیرنظامیان در عراق و افغانستان را هدفی مجاز قرار داده و این امر موجب کشته شدن تعدادی از آنها از جمله کودکان و نوجوانان شده است.

به گزارش خبرآنی، پایگاه خبری میدل ایست آی، ارتش انگلیس به سربازان خود اجازه داده است به غیرنظامیان در عراق و افغانستان شلیک کنند.

در همین راستا، یان کوبین، نویسنده این گزارش با چند تن از سربازان پیشین ارتش انگلیس گفت‌وگو کرده است، آن‌ها تأیید کردند که در طول حضورشان در افغانستان و عراق، دستوراتی مبنی بر شلیک و تعقیب مظنونان غیرنظامی را دریافت کرده بودند.

بر اساس این مجوز، غیرنظامیان غیرمسلح که مظنون به برنامه ریزی برای بمب‌گذاری کنار جاده‌ای و یا عملیات دیگر علیه نیروهای مسلح بودند، مورد هدف قرار می‌گرفتند.

بیشتر این تیراندازی‌ها در گشت زنی‌های شبانه انجام گرفته است.

به نوشته این گزارش، یک سرباز در جنوب عراق اعلام کرد، به وی و سربازان همراه دیگر گفته شده بود که به هر کسی که به طور مشکوک رفتار و یا عمل کند، می‌توانند شلیک کنند.

یک سرباز پیشین دیگر به این پایگاه خبری گفت، فرماندهان به ما اعلام کردند: در صورت وقوع چنین اتفاقاتی، اگر تحقیقات انجام گیرد ما از شما محافظت خواهیم کرد.

سربازان پیشین ارتش انگلیس با اشاره به یک مورد از این اتفاقات اعلام کردند که آن‌ها شاهد یک سرپوش‌گذاری بودند، اسلحه‌های دوره شوروی در کنار جسد دو نوجوان غیرمسلح که توسط سربازان انگلیسی در افغانستان کشته شده بودند، گذاشته شده بود تا به نظر آید آن‌ها نیروهای طالبان هستند.

یک سرباز پیشین دیگر اعلام کرد که اینگونه سلاح‌ها که به عنوان "سلاح‌های رها شده" شناخته می‌شدند، در پایگاه‌های انگلیس نگهداری می‌شدند.

وی گفت: من مطمئن هستم این سلاح‌ها برای چنین اهدافی نگهداری می‌شدند.

وزارت دفاع انگلیس هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.