یک لابی‌گر حاضر در نشست ۲۰۱۶ برج ترامپ نیم میلیون دلار از بک تاجر روس پول گرفته است

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که یک فرد لابی‌گر که در یک نشست پر مناقشه سال ۲۰۱۶ در برج ترامپ حضور داشته است، پولی معادل نیم میلیون دلار از طریق پس اندازهای مرتبط با یک تاجر روس در قبل و بعد از زمان این نشست دریافت کرده است.

به‌ گزارش ‌خبرآنی، ‌رسانه آمریکایی بازفیلد گزارش داد: رینات آخمت شین، یک افسر سابق ارتش زمان شوروی در ماه‌های قبل و بعد از این نشست مبالغ هنگفتی پول نقد را پس انداز کرده بود. بازرسان بانکی این پس اندازها را به عنوان پول‌های مشکوک نشانه گذاری کرده بودند. با این حال مشخص نیست که آیا پرداخت این پول‌ها مرتبط با زمان این نشست بوده است یا خیر.

آخمت شین در شهادت به کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۷ مساله شرکتش در این نشست را کم اهمیت دانسته و گفته بود که در واقع برای مشاهده یک نمایش به نیویورک رفته بود.

دونالد جونیور، پسر دونالد ترامپ به همراه جارد کوشنر و پل مانافورت رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ در ژوئن ۲۰۱۶ در این نشست مناقشه برانگیز در برج ترامپ در نیویورک با یک وکیل روسی به نام ناتالیا وسلنیتسکایا دیدار داشته‌اند و این وکیل قول اطلاعاتی رسواکننده، هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها را داده بود.

آخمت شین که در این نشست با ناتالیا وسلنیتسکایا، شرکت کرده بود، در زمان‌های نزدیک به این نشست مبالغی پول را در چند مرتبه دریافت کرد و بازرسان بانکی این پول‌ها را توضیح داده نشده طبقه بندی کردند.

به نوشته بازفیلد، یکی از این پول‌ها مستقیماً از جانب دنیس کاتسیف، یک تاجر روسی به او داده شد و چند مبلغ دیگر نیز از طریق بنیاد مورد حمایت کاتسیف و همچنین شرکت بیکر هوستتلر که برای یک شرکت کاتسیف به نام پریوزون کار می‌کرد به او داده شد.

شرکت هلدینگ پریوزون پیشتر به نوشته بازفیلد از سوی وزارت دادگستری آمریکا متهم به پولشویی از طریق یک توطئه تقلب مالیات روسی شده بود. این پرونده در سال ۲۰۱۷ حل و فصل شد.

همچنین بازفیلد نوشته است که اسنادی که بررسی کرده است در اختیار تیم رابرت مولر، بازرس ویژه‌ پرونده ارتباط ترامپ با روسیه قرار گرفته‌اند.

پیتر کار، سخنگوی رابرت مولر از گفتن اینکه آیا وی این تراکنش‌ها را بررسی می‌کند، خودداری کرد.

یکسری بازرسان کنگره نیز تقاضای اطلاعاتی مالی از طرف وزارت خزانه داری را داشته‌اند.

آخمت شین و وکلایش به درخواست برای اظهار نظر از سوی بازفیلد پاسخی ندادند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ترامپ میلیون گرفته

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.