تیموشنکو، رییس جمهوری اوکراین را به فساد متهم کرد

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین اوکراین که برای انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده میلادی کاندیدا شده است، رییس جمهور فعلی این کشور را به فساد متهم کرد.

به گزارش خبرآنی، یولیا تیموشنکو در گفت‌وگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: پترو پوروشنکو، رئیس جمهور فعلی اوکراین برای انتخاب دوباره در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به رای‌دهندگان اوکراینی رشوه می‌دهد.

نخست وزیر پیشین اوکراین اعلام کرد: او به رای‌دهندگان ۳۷ دلار در ازای حمایت‌شان در سی‌ویکم مارس در انتخابات پیش‌رو پیشنهاد داده است.

او از وزارت کشور اوکراین خواست که در این باره تحقیق کند.

وی ادامه داد: آنها شبکه‌ای از رشوه در سراسر کشور ایجاد کرده‌اند. من امیدوارم وزارت کشور اجازه چنین چیزی را ندهد. چگونه یک رئیس جمهور دموکراتیک می‌تواند این کار را انجام دهد؟

پوروشنکو بلافاصله این اتهامات را رد کرد.

وی در یک بیانیه مکتوب اعلام کرد: تیموشنکو یک دروغگو است. او آشکارا تلاش می‌کند که با بیان چنین دروغ‌هایی موقعیت خود را ثابت کند.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های اخیر، "ولودیمیر زلنسکی" کمدین ۴۱ ساله که نقش رئیس جمهور را در یکی از سریال‌های محبوب تلویزیون داشته است از هر دو کاندیدا یعنی تیموشنکو و پوروشنکو جلوتر است.

در حالی که ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اخیر اعلام کردند که از زلنسکی حمایت می‌کنند، تنها ۱۹.۲ درصد از تیموشنکو و ۱۴.۸ درصد از پوروشنکو طرفداری کرده‌اند.

کاندیداهای دیگر ریاست جمهوری نیز در رده‌های عقب‌تر قرار دارند.

در این نظرسنجی ۱۰ هزار نفر شرکت کردند که بر اساس مصاحبه‌های رو در رو انجام گرفته است.

در حال حاضر اوکراین با مشکلات اقتصادی مواجه است.

تیموشنکو که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به عنوان نخست وزیر اوکراین در قدرت حضور داشت، اما دو سال و نیم به زندان رفت. او وعده داده است که برای ارتقای قدرت پارلمان اصلاحاتی را در قانون اساسی انجام دهد.

تیموشنکو به عنوان یک کاندیدای طرفدار اتحادیه اروپا و ناتو شناخته می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.