ابتکار عمل پنتاگون برای بررسی دقیق تلفات غیرنظامی حملات آمریکا در جهان

رسانه‌ها گزارش دادند، در بحبوبه انتقادات از ناکامی پنتاگون برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه، وزارت دفاع آمریکا اقدام ویژه‌ای را برای انجام تحقیقات و به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در عملیات مقابله با تروریسم این کشور در سراسر جهان اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرآنی، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: این ابتکار عمل که نخستین نوع از این اقدام برای پنتاگون محسوب می‌شود، با این هدف صورت می‌گیرد که مشخص کند چرا آمار تلفات ارائه شده از سوی ارتش آمریکا با گزارشات منتشر شده از سوی منابع خارجی که آمار بیشتری را منتشر می‌کند، متفاوت است.

پنتاگون هفته گذشته گفته بود که از زمان آغاز عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۱۱۹۰ غیرنظامی در جریان حملات آمریکا کشته شده‌اند. این در حالی است که یکی از شرکت‌های مستقر در انگلیس که آمار تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را ارزیابی می‌کند، اعلام کرده دست کم ۷۴۷۸ غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

این ابتکار عمل جدید، آمار دقیق‌تری از تلفات غیرنظامیان بیگناه در جنگ‌های مقابله با تروریسم آمریکا ارائه خواهد داد و استراتژی‌هایی را در خصوص نحوه جلوگیری از تلفات غیرنظامی در عملیات آتی ارائه می‌کند.

ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا متشکل از بیش از ۷۰ کشور است که از سال ۲۰۱۴ میلادی با شبه نظامیان داعش در سوریه و عراق مبارزه کرده‌اند. عملیات این ائتلاف در سوریه از سوی دولت بشار اسد رئیس جمهور این کشور و یا شواری امنیت سازمان بین الملل تأیید نشده و اجازه آن صادر نشده است. در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را بدون ارائه هیچ گونه چارچوب زمانی مشخصی اعلام کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.