شهرداری نگهداشت باغ پرندگان را برون سپاری می‌کند/ افتتاح ۴۴ پروژه شهرداری منطقه ۴ به مناسبت چهل سالگی انقلاب

شهرداری نگهداشت باغ پرندگان را برون سپاری می‌کند/ افتتاح ۴۴ پروژه شهرداری منطقه ۴ به مناسبت چهل سالگی انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۵ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۴۴ پروژه شهرداری منطقه ۴ در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و اجتماعی افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران تصریح کرد: از این تعداد پروژه ۹ مورد عمرانی، ۱۲ مورد مربوط به حوزه خدمات شهری، ۱۴ مورد ترافیکی، ۵ مورد اجتماعی و ۲ مورد هم در حوزه منابع انسانی است.

حسینی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها مانند باغ پرندگان به دلیل اهمیت آن فرامنطقه‌ای هستند، گفت: از شهردار تهران درخواست کرده‌ایم که پروژه فاز ۱ و ۲ باغ پرندگان با حضور مقامات کشوری مانند رئیس جمهور یا معاونان وی افتتاح شود.

وی با اشاره به ۴۴ پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، افزود: برای این پروژه‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران با بیان اینکه وقتی سال گذشته به منطقه ۴ آمدم، ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم، ادامه داد: کار‌هایی که انجام شده قابلیت عرضه را دارد و مهم‌ترین پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، پروژه شهربانو است که به منظور خدمات‌دهی به بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: وجود پرندگان قاچاق در فاز دوم باغ پرندگان تهران صحت ندارد/ سازمان محیط زیست ناظر بر تأمین پرندگان است


حسینی با بیان اینکه شهربانو یک پروژه فرهنگی است که خدمات مختلفی در حوزه فرهنگی مانند سینما ارائه می‌دهد، تصریح کرد: برای انجام این پروژه ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه فاز اول و دوم باغ پرندگان ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: دلیلی ندارد که ما برای نگهداری هر پروژه‌ای هزینه کنیم، به همین منظور برای نگهداشت این مجموعه ۸۶ هکتاری، برون سپاری خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه با سازمان محیط زیست هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا از طریق دو شرکت، پرندگان ایرانی و خارجی را به باغ پرندگان وارد کنیم، تصریح کرد: افتتاح فاز دوم باغ پرندگان در آستانه سال جدید با حضور یکی از مقامات کشوری انجام خواهد شد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دروازه‌های شرق تهران مظلوم واقع شده‌اند، گفت: وقتی که هموطنان ما از رودهن به سمت تهران می‌آیند، آدرس مشخصی در ورودی‌های تهران ندارند، لذا ما برای حل این مسئله ورودی بزرگراه بابایی را تبدیل به بوستان مسافر کرده‌ایم تا پاتوقی برای افرادی شود که می‌خواهند وارد تهران شوند تا هنگام ورود از امکانات آن بهره‌مند شوند و به سفر خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه فضای بوستان مسافر آماده بود و ما آن را تجهیز کردیم، افزود: ۷۰ میلیون تومان برای این پروژه ۹ هزار متری هزینه شده است.

شهردار منطقه ۴ تصریح کرد: منطقه ۴ حدود ۲۰۰ پارک دارد که ما به منظور حمایت از معلولان، بوستان ملت را مناسب‌سازی کردیم تا آن‌ها از فضای ۸ هزار و ۵۰۰ متری آن بهره‌مند شوند.

حسینی با بیان اینکه منطقه ۴ با احتساب رمپ و لوپ‌ها ۱۶۳ کیلومتر بزرگراه دارد، گفت: توجه به ساخت بزرگراه‌ها از اقدامات انجام شده در شهرداری تهران بوده است که البته این بزرگراه‌ها کمکی به اهالی منطقه نکردند و به عنوان محور‌های مواصلاتی با عبور از محلات آن‌ها را به اشکال شمالی، جنوبی و یا شرقی و غربی درآورده‌اند.

وی با اشاره به ساخت رمپ خیابان فرشادی به بزرگراه امام علی (ع) جنوب ادامه داد: با ساخت این پروژه زمان تأخیر تردد از یک ساعت به ۱۵ دقیقه کاهش یافت.

شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه در حال حاضر پرسنل شهرداری منطقه ۴ از طریق دوچرخه‌های اشتراکی در این منطقه فضای ساختمان‌ها را طی می‌کنند، تصریح کرد: منطقه ۴ یکی از مناطقی است که به دنبال گسترش سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در سطح منطقه است.

حسینی گفت: ۶ دستگاه پل مکانیزه در سطح منطقه نصب شده است که برای استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.