یک هزار و ۷۰۰ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند/ ایران، پیشگام کاشت حلزون در دنیا

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم رونمایی از سامانه مداخلات طیف اوتیسم که امروز (دوشنبه 15 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: گزارشی از عملکرد چهل ساله این سازمان در قالب یک کتاب منتشر شده و در نمایشگاه دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی رونمایی شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است، افزود: اورژانس اجتماعی یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بهزیستی است.

قبادی دانا گفت: در سال ۵٧ اورژانس اجتماعی وجود نداشت، اما در سال ٩۶، یک میلیون و ٩٠٠ هزار نفر از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب کودکان عمدتاً در یتیم خانه‌ها نگهداری می‌شدند، ادامه داد: در گذشته کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در کنار هم و با مشکلات خاص خودشان بودند.

قبادی دانا بیان کرد: امروز تلاش شده است که این فرزندان عمدتاً در خانواده‌ها رشد و نمو داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال ٩٧، یک هزار و ٧٠٠ نفر از این کودکان و شیرخواره‌ها برای فرزندخواندگی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفتند، ادامه داد: فرزندانی که فرزندخوانده نمی‌شوند، پیش اقوام و خویشاوندانی که سرپرستان مناسبی هستند نگهداری خواهند شد و برای آن‌ها مبالغی در نظر گرفته می‌شود که به شکل ماهانه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

قبادی دانا گفت: اکنون ۱۶ هزار نفر از این فرزندان در میان خانواده نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر از این کودکان نیز در قالب شبه خانواده‌ها نگهداری می‌شوند، ادامه داد: این کودکان سال‌های سال در کنار هم هستند و فضایی شبیه به یک خانواده برایشان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به ۲۶۸ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار نیز مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه غربالگری شنوایی قبل از انقلاب وجود نداشت، اما امروز این اتفاق محقق شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته‌ بسیاری از کودکان با مشکلات شنوایی بزرگ می‌شدند و به لحاظ کلامی نیز دچار مشکل بودند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در سال جاری یک میلیون و ١٩١ هزار نفر غربالگری شنوایی شدند.

وی با بیان اینکه کاشت حلزون موضوعی است که پیش از انقلاب شاید به گوش کسی نخورده بود، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی یکی از پیشگامان کاشت حلزون در دنیا است.

در حال تکمیل...

غربالگری شنوایی یک میلیون و ١٩١ هزار نفر در سال جاری

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.