تاکید لیبرمن بر حمایت از کردها به بهانه مداخله ترکیه در انتخابات اسرائیل

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی رئیس جمهوری ترکیه را به مداخله در انتخابات این رژیم متهم کرد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، سفر اخیر هیئت نمایندگان عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به استانبول و دیدار با رجب طیب اردوغان بحث و جدل داغی را میان احزاب راست اسرائیل به پا کرده است، طوری که برخی از این احزاب اردوغان را متهم به مداخله در انتخابات این رژیم کرده و برخی دیگر می‌گویند که نمایندگان عرب پارلمان "ستون پنجم" هستند و خواستار سلب "تابعیت" اسرائیل از آنها و فرستادن این افراد به شهر رام‌الله در کرانه باختری شده‌اند.

در همین راستا، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به این دیدار اظهار کرد: رئیس جمهوری ترکیه در انتخابات اسرائیل مداخله می‌کند و اسرائیل نیز باید به نفع کردها که مخالف نظام ترکیه هستند، مداخله کند.

وی افزود: نمایندگان عرب کنست ثابت می‌کنند که "ستون پنجم" هستند.

میری ریگیف، وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل نیز گفت: احمد الطیبی، (نماینده عرب کنست و رئیس هیئت دیدار کننده با اردوغان) و گروهش ثابت کردند که "عامل تخریبی خارجی" در کنست هستند و از حمایت ترکیه برای فعالیت‌های انتخاباتی خود استفاده می‌کنند و جای آنها در غزه است نه قدس.

عودد فورر، از حزب "اسرائیل خانه ما" نیز در واکنش به این دیدار تاکید کرد: نمایندگان عرب بار دیگر ثابت کردند که تحت ولایت تشکیلات خودگردان فلسطین هستند نه حکومت اسرائیل.

وی همچنین خواستار سلب تابعیت آنها و اجازه دادن به این افراد برای نماینده شدن در رام‌الله و یا ترکیه شد.

این درحالی است که طلب ابو عرار، نماینده عرب در کنست نسبت به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

ابو عرار گفت: لیبرمن یک "فاسد نژادپرست" است و ما از آشوب به پا کردن وی با دروغ علیه جامعه عربی در داخل به خاطر افزایش سهم حزب خود در انتخابات آینده تعجب نمی‌کنیم و با استفاده از امکانات مختلف موجود خدمت می‌کنیم.

رجب طیب اردوغان شنبه در استانبول با اعضای عرب پارلمان رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.