روحانی: انقلاب اسلامی در بخش بهداشت ما را به هدف رسانده/ باید وزیر بازرگانی داشته باشیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز در دفاع از سعید نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این 40 سال قدم‌های بلندی نظام جمهوری اسلامی در راه سلامت مردم برداشته است. در سال 56 و 57 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کل پزشکانی که در کشور خدمت می‌کردند 14 هزار 700 نفر بودند و از این تعداد 6 هزار نفر آن پزشکان خارجی بودند. نیمی از بهداشت و سلامت ما در بخش پزشک عمومی و یا تخصصی وابسته به پزشکان خارجی بودیم.

وی افزود: در تخصص‌های مختلف به جز 8 رشته تخصصی پزشکی که در ایران بود در بقیه موارد نیازمند به دانشگاه‌های خارج از کشور بودیم. امروز این استقلال بزرگ را انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورده که به جای 14 هزار پزشک امروز 140 هزار پزشک در این کشور خدمت می‌کنند. به جای 600 دانشجوی ورودی در رشته پزشکی در سال 57 امروز 6 هزار و 100 نفر ورودی پزشکی داریم.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: انقلاب اسلامی ما را در بخش سلامت به هدف رسانده است و پیشرفت کشور در این زمینه قابل ملاحظه است. این به آن معنا نیست که امروز در بخش سلامت ما هیچ اشکال و ایرادی نداریم، قاعدتا ضعف و اشکال هم داریم اما وقتی با 40 سال پیش و همچنین با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم پیشرفت کشور بسیار قابل ملاحظه است. پزشکانی مخلص که ما بسیاری از آنان را در 8 سال دفاع مقدس در بیمارستان‌های خط مقدم مشاهده کردیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری ارائه لایحه دو فوریتی تفکیک وزارتخانه‌ها در ابتدای دولت دوازدهم گفت: کشور باید وزیر بازرگانی مستقل داشته باشد.

روحانی همچنین با اشاره به مدل نسخه‌نویسی پزشکان گفت: یک بار هم هشتگ درست کنیم برای مبارزه با داروهایی که لازم نیست و زینت النسخه  پزشکان هستند.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.