فیصل مقداد: شرط‌گذاری برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هرگز موفق نخواهد بود

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، تلاش‌ها برای تحمیل شروطی به سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب هرگز موفقیت‌آمیز نخواهند بود.

به گزارش خبرآنی، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در بیانیه‌ای اظهار کرد: کسانی که تلاش می‌کنند سوریه را نادیده بگیرند یا شروطی را به این کشور برای بازگشت به اتحادیه عرب تحمیل کنند، هرگز موفق نخواهند بود.

مقداد تاکید کرد: آنچه برای سوریه اهمیت دارد، جایگاهش در منطقه و مشارکت این کشور در تمامی مسایل سرنوشت‌ساز کشورهای عربی است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: سوریه نمی‌تواند در رابطه با مسایل داخلی و منصفانه خود اخاذی یا اهمال را تحمل کند.

براساس گزارش سایت النشره، این مسؤول سوری در ادامه گفت: ما تمامی آنچه در رابطه با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازگشت سفارت‌خانه‌ها مطرح می‌شود را دنبال کرده و برای تحقق آنها تلاش می‌کنیم اما فشارهایی که در سطح منطقه و جهان اعمال می‌شوند، مانع تحقق این امر هستند.

مقداد درباره کنفرانس بروکسل نیز گفت: ما مخالف کنفرانس اول بروکسل بودیم و الان نیز مخالف دومین کنفرانس در بروکسل هستیم زیرا کشور سوریه درخواستی برای برگزاری چنین کنفرانس‌هایی نداده است و آنها این کنفرانس‌ها را برای تحمیل محدودیت‌های بیشتری علیه هرگونه کمکی که می‌تواند به سوریه شود، برگزار می‌کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه از سازمان ملل خواست در کنفرانس بروکسل حضور نیابد زیرا هدف اصلی‌ این کنفرانس اعمال شروط سیاسی است به این معنا که آنچه کشورهای غربی نتوانستند در میدان به سوریه تحمیل کنند، تلاش خواهند کرد از طریق سیاست به این کشور تحمیل کنند اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد زیرا مردم سوریه آزاده، مستقل و برخوردار از حاکمیت هستند و این بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است که رهبری این ملت بزرگ را در دست دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.