طرح‌های فوریتی انگلیس برای تامین امنیت ملکه و خاندان سلطنتی در جریان بریگزیت

دو نشریه انگلیسی گزارش کردند که مقام‌های این کشور مجدداً یک سری برنامه‌های وضعیت اضطراری مربوط به دوران جنگ سرد با هدف فراری دادن ملکه و خاندان سلطنتی انگلیس از شهر لندن را در دستور کار قرار داده‌اند تا در صورت بروز ناآرامی و اخلال گسترده در این کشور در جریان خروج از اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، در همین راستا نشریه ساندی تایمز به نقل از یک منبع ناشناس در کابینه دولت انگلیس که دست اندرکار مسائل دولتی حساس است نوشت: این برنامه‌های خروج اضطراری از زمان جنگ سرد موجود بوده‌اند اما اکنون مجدداً برای بروز ناآرامی‌های داخلی در پی یک بریگزیت بدون توافق تنظیم گردیده‌اند.

یک نشریه دیگر انگلیسی، میل آن ساندی نیز نوشت که از برنامه‌های زمان وضعیت اضطراری برای منتقل کردن خانواده سلطنتی همراه با ملکه الیزابت در مکان امنی دور از شهر لندن با خبر شده است.

ملکه انگلیس در ماه ژانویه یک سخنرانی خطاب به گروهی از زنان انجام داد که سیاستمداران انگلیسی آن را به عنوان درخواست ملکه برای رسیدن به توافقی بر سر بریگزیت تلقی و تفسیر کردند.

جاکوب ریس-موگ، یک قانونگذار حزب محافظه کار انگلیس و از حامیان سرسخت بریگزیت به میل آن ساندی گفت که به اعتقاد وی این برنامه‌ها نشان دهنده وجود یک "وحشت غیرضروری" نزد مقام‌ها برای وضعیت بریگزیت بدون توافق است؛ چرا که سابقا اعضای ارشد خاندان سلطنتی انگلیس در زمان بمباران‌های جنگ جهانی دوم همچنان در لندن حضور داشتند.

با این حال ساندی تایمز نوشت که دای دیویس، یک افسر سابق پلیس که سابقه حضور در تیم محافظتی خانواده سلطنتی را داشته گفته است که انتظار دارد در صورت بروز ناآرامی و مشکلاتی در شهر لندن ملکه الیزابت را از این شهر خارج کنند.

دیویس گفته است: اگر در لندن مشکلاتی به وجود بیاید واضح است که باید خانواده سلطنتی را از کانون‌های مهم دور کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.