سفر نخست وزیر هند به کشمیر همزمان با اعتصاب گسترده در این منطقه

نخست وزیر هند امروز (یکشنبه) سفر یک روزه‌ای به منطقه پرمناقشه کشمیر انجام داده تا به بررسی روند اقدامات توسعه در این منطقه بپردازد در حالی که هم زمان جدایی طلبان فعال در این منطقه که با حاکمیت هند مخالف هستند فراخوان اعتصاب در آن جا را داده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در همین راستا اکثر فروشگاه‌ها و اصناف در کشمیر تعطیل بودند و هزاران نیروی مسلح دولتی در سراسر کشمیر استقرار یافته و جاده‌ها و خیابان‌ها را با موانع آهنی و سیم خاردار مسدود کردند تا اجازه به تحرک معترضان و شورشیان در زمان سفر نارندا مودی، نخست وزیر هند به آنجا ندهند.

ترافیک خودروها نیز پراکنده و کم بود و اتوبوس‌ها از جاده‌ها خارج بودند و خودروهای کمی وارد شهر سرینگر، شهر اصلی کشمیر و پایگاه اصلی مخالفان حاکمیت هند می‌شدند.

قرار است نارندا مودی امروز در جریان سفر خود وارد این شهر شود و همچنین در ادامه این سفر یک سخنرانی برای تجمعی عمومی در منطقه هندویی جامو ایراد کند. در تدارک برای این سفر مقامات ده‌ها فعال را شب قبل بازداشت کرده و تعدادی از رهبران جدایی طلب‌ها را در بازداشت خانگی قرار دادند تا نگذارند این افراد هیچ گونه اقدام اعتراضی و تظاهراتی در سرینگر برپا کنند.

در راستای تدابیر اتخاذ شده همچنین اینترنت تلفن‌های همراه قطع شده و خدمات قطارها به حوزه دره کشمیر متوقف شد. این تاکتیک رایج از سوی مقام‌ها به منظور جلوگیری از سازماندهی اعتراضات و ممانعت از انتشار تصاویر و ویدئو از سوی معترضین شده است.

در ابتدای این سفر نارندا مودی وارد منطقه کوهستانی لاداخ در مرز با چین و پاکستان شده و در آنجا یک دانشگاه را افتتاح کرد. سه تن از رهبران مخالف کشمیری مشهور به رهبران مقاومت مشترک خواهان اعتصاب به منظور اعتراض به سفر مودی شدند.

این رهبران در بیانیه‌ای گفتند شخصی که در راستای پیگیری در هم شکستن مقاومت کشمیر دستور به قتل‌ها و تخریب اموال داده، به اقتصاد کشمیر آسیب وارد کرده و تدابیر سرکوبگرانه مختلف دیگری را به اجرا گذاشته تنها لیاقتش این است که افراد سرکوب شده به او اعتراض کنند.

هند و پاکستان هر کدام بخشی از منطقه کشمیر را تحت کنترل خود دارند اما هر دوی آنها مدعی مالکیت این منطقه هستند. از سال ۱۹۸۹ تاکنون شورشیان جدایی طلب در کشمیر تحت کنترل هند وارد فاز مبارزه مسلحانه با مقامات هندی شده و به دنبال آن هستند که یا این منطقه تحت حاکمیت پاکستان قرار بگیرد تا اینکه استقلال پیدا کنند و به همین دلیل احساسات ضد هندی در کشمیر عمیقاً وجود دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.