سردار جعفری: فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت نیروهای انقلابی است

به گزارش خبرنگار دفاعی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح 40 هزار طرح محرومیت‌زدایی زودبازده بسیج اظهار داشت: فتح الفتوح انقلاب اسلامی، تربیت نیروهای مومن، انقلابی و متعهد است. امام خمینی (ره) پس از فتح بستان (عملیات طریق القدس) فرمودند که فتح بستان فتح الفتوح نیست، بلکه تربیت نیروهای مومن، انقلابی و آماده دفاع از انقلاب اسلامی، فتح الفتوح است.

وی در ادامه با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن گفت: جوانان نقش مهمی در مقابله با غائله کردستان و ایجاد امنیت در غرب کشور داشتند و دارند. در دوران دفاع مقدس نیز اگرچه مردم نقش موثر و تعیین‌کننده داشتند، اما حضور جوانان در گردان‌های رزم اثر کلیدی داشت. بعد از جنگ نیز جوانان در عرصه‌های مختلفی مشغول به خدمت و نقش آفرینی شدند. در سال‌های 78 و 88 که مشکلات امنیتی برای کشور به وجود آمد، همین جوان‌ها بود که در برابر آشوب‌ها ایستادند. نقش آنان تعیین کننده و اساسی بود.

سردار جعفری نقش دیگر جوانان را در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی برشمرد و گفت: رزمندگان جنگ امروز، علاوه بر مقابله با تهدیدات امنیتی، سیاسی و فرهنگی، به مقابله با تهدیدات و جنگ اقتصادی که از سوی دشمن به وجود آمده نیز برخاسته‌اند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل بر حضور مردم در عرصه‌های سازندگی تاکید داشتند و از 20 سال پیش این تاکید از سوی رهبری بوده و گروه‌های جهادی نیز با احساس تکلیف در این عرصه‌ها حضور پیدا کرده‌اند و کارنامه درخشانی را در عرصه‌های مختلف و در مناطق روستایی و امنیتی بر جای گذاشته‌اند.

ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.