حمایت بولیوی از مادورو و مذاکرات سیاسی در ونزوئلا

رئیس جمهوری بولیوی در جریان ورودش به ونزوئلا برای دیدار با رئیس جمهوری این کشور حمایت خود را از دولت کاراکاس در میان بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین ابراز کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی در توئیتر خود نوشت: با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار کردم و گفتم از او در مقابل مداخله قدرتی که خواستار ثروت‌های ملی این کشور است، حمایت می‌کنیم. بولیوی از گزینه مذاکره با هدف جلوگیری از درگیری‌ها در ونزوئلا حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری بولیوی همچنین تصویری از دیدارش با مادورو منتشر کرد.

ونزوئلا در حال حاضر با تظاهرات گسترده ضد دولتی روبروست و این راهپیمایی‌های اعتراضی در حالی برگزار شده که خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون و مجمع ملی این کشور اخیرا خود را به عنوان "رئیس جمهوری خودخودانده" معرفی کرده و مورد حمایت آمریکا، چند کشور آمریکای لاتین و اروپایی قرار گرفته است.

مادورو، رهبر اپوزیسیون را "دست نشانده و عروسک خیمه شب بازی واشنگتن" توصیف کرده و آمریکا را به توطئه چینی برای براندازی دولت کاراکاس متهم کرده است.

روز چهارشنبه، مکزیک و اورگوئه اعلام کردند که قصد دارند تا کنفرانسی را در مونته‌ویدئو، پایتخت و بزرگترین شهر بندر اصلی کشور اروگوئه در هفتم فوریه برگزار کنند و مقام‌های بیش از ۱۰ کشور و سازمان بین المللی را گردهم آورند.

بولیوی نیز آمادگی خود را برای پیوستن به این نشست اعلام کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.