آمریکا: مخالفان جهانی گوآیدو نهایتا ریاست جمهوری او را به نفع خود خواهند دید

به گفته یک مقام آمریکایی، واشنگتن بر این باور است که کشورهایی که رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسند، در نهایت ریاست جمهوری او و دولتش را در راستای منافع خود خواهند دانست.

به گزارش خبرآنی، یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت، آمریکا باور دارد کشورهایی که ریاست جمهوری خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس جمهوری خودخوانده این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند، در نهایت ریاست جمهوری و تشکیل دولت او را به نفع خود خواهند یافت.

به گفته این مقام آمریکایی، دولت آمریکا همچنین به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا هشدار داده است که "اقدامات فاحش" او برای ارعاب گوآیدو پیامدهایی خواهد داشت.

رویترز همچنین گزارش کرده است که آمریکا خواستار ادامه فعالیت شرکت دولتی نفت ونزوئلا و شاخه آمریکایی آن همزمان با اعلام تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت است.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است، واشنگتن همچنین به دیگر بازیگران بین‌المللی درباره تجارت با ونزوئلا در زمینه‌هایی همچون طلا و نفت هشدار داده و گفته است: ما شاهد مواردی از غارت "دقیقه نودی" از سوی دولت ونزوئلا بوده‌ایم.

در همین حال مکزیک و اروگوئه اظهار کرده‌اند که برای برگزاری کنفرانسی درباره بحران سیاسی ونزوئلا در هفتم فوریه برنامه‌ریزی می‌کنند تا مقامات ۱۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی را برای رسیدگی به این مساله گردهم آورند.

نماینده روسیه در اروگوئه اما اظهار کرده است که روسیه نیز همچون آمریکا علاقه‌ای به شرکت در این کنفرانس ندارد.

به گفته مقامات مکزیک و اروگوئه، هدف این کنفرانس ایجاد سازوکار گفت‌وگوی جدیدی با حضور طرف‌های سیاسی ونزوئلا است که می‌تواند به بازگشت ثبات و صلح در این کشور بینجامد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.