محمود عباس: آمریکا صلاحیت میانجیگری میان اسرائیل و فلسطین را ندارد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت که آمریکا دیگر به تنهایی صلاحیت میانجیگری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را ندارد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با "مالی لوئیز کولیرو پریکا"، رئیس جمهوری مالت در رام‌الله عنوان داشت: آمریکا دیگر به تنهایی صلاحیت میانجیگری میان فلسطین و اسرائیل را ندارد و از آنکه مانند یک دولت فراتر از قانون رفتار کرده، حمایت می‌کند.

وی همچنین جامعه جهانی را به برگزاری یک "کنفرانس بین‌المللی صلح" و راه اندازی ساز و کار چند جانبه برای نظارت بر روند صلح و آزادی و استقلال ملت فلسطین فراخواند.

رئیس‌جمهوری مالت

محمود عباس در ادامه بر اهمیت روابط دوجانبه میان فلسطین و مالت و ضرورت تحکیم این روابط تاکید کرد و گفت که وی در دیدار با رئیس جمهوری مالت با وی درباره اهمیت نقشی که مالت می‌تواند با عضویت در اتحادیه اروپا در زمینه حمایت از تحقق صلح ایفا کند نیز گفت‌وگو کرده است.

وی درباره محول شدن ریاست گروه ۷۷ و چین به فلسطین نیز اظهار کرد: به پریکا درباره نقش خود در دوره ریاست‌مان بر این گروه برای تحکیم روابط میان کشورهای جنوب و شمال، ایجاد شراکت سه‌جانبه، تبادل تجربیات و همکاری میان تمامی طرف‌ها در چارچوب احترام به حاکمیت ملی، برابری و منافع متقابل اطلاع دادیم.

از سوی دیگر، واصل ابو سیف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از واشنگتن خواسته است که تمامی کمک‌های خود به دستگاه‌های امنیتی فلسطین را متوقف کند.

وی افزود: این درخواست به خاطر ترس از شکایات (از فلسطین) مبنی بر حمایت از تروریسم به موجب قانون جدیدی که اواخر سال گذشته میلادی تحت عنوان "اتکا" در کنگره آمریکا تصویب شد و امروز (جمعه) اجرایی می‌شود، صورت گرفته است.

ابو سیف این درخواست تشکیلات خودگردان را گامی در جهت صحیح برای دوری از چنین شکایات و دعاوی توصیف کرد.

این مقام فلسطینی گفت: آمریکا حمایت‌های خود در بخش‌های بهداشتی و تعلیمی را متوقف کرده است، بنابراین نیازی به حمایت امنیتی آن هم نیست و ما حمایت ۶۰ میلیون دلاری آن از دستگاه‌های امنیتی را نمی‌خواهیم، چرا که این حمایت ممکن است مواردی را به ارزش میلیاردها دلار علیه ما به بار بیاورد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.