سردار اسدی از ‌پایگاه خبری خبرآنی بازدید کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سردار سرتیپ "محمدجعفر اسدی" معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه صبح امروز (11 بهمن) از ‌پایگاه خبری خبرآنی بازدید کرد.

سردار اسدی متولد سال 1327 در روستای مهدی آباد شیراز است و اکنون 70 سال سن دارد. او پیش از انقلاب اسلامی برای امرار معاش به کشور کویت رفت و در اوج مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی به کشور برگشت و همراه با نهضت انقلاب اسلامی شد. محمدجعفر اسدی به دنبال مبارزات انقلابی همراه با خانواده خود به نورآباد ممسنی مهاجرت کرد و در آنجا با آیت الله مدنی (شهید محراب) که به آن شهر تبعید شد، آشنا شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران، پیش از آنکه سپاه استان فارس تشکیل شود، حکم تاسیس سپاه نورآباد را از جواد منصوری (اولین فرمانده سپاه) دریافت کرد و با شروع جنگ تحمیلی همراه با گروهی از جوانان نورآباد عازم خوزستان شد. ابتدا به پادگان گلف رفت و سپس مسئول محور فارسیات و پس از آن مسئول محور آبادان شد. با تشکیل تیپ‌های سپاه، تیپ امام حسن مجتبی (ع) به فرماندهی وی تشکیل و پس از آن به قرارگاه فتح رفت.

در سال 1361 با سازماندهی تیپ‌ها بر اساس تقسیمات جغرافیایی (استانی)، فرماندهی تیپ 33 المهدی (عج) به وی سپرده شد و تا پایان جنگ فرمانده این یگان بود و در عملیات‌های بزرگی همچون رمضان، محرم، والفجر مقدماتی، والفجر 1 و 2، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4 و 5 و عملیات مرصاد یگان خود را فرماندهی می‌کرد.

سردار اسدی پس از جنگ به مدت 4 سال فرمانده لشکر 31 عاشورا و سپاه پنجم باقرالعلوم در غرب کشور بود. وی پس از آن به ستاد کل سپاه آمد و به مدت یک سال معاون بازرسی سپاه شد. سردار اسدی همچنین 6 سال فرمانده لشکر 19 فجر استان فارس بود که در دوران فرماندهی سردار جعفری در نیروی زمینی سپاه وی به تهران آمد و جانشین فرمانده نیروی زمینی شد. این سردار دوران دفاع مقدس، پس از 6 سال جانشینی فرمانده نیرو به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و به مدت 3 سال جانشین بازرسی ستاد کل شد.

وی در تیر ماه سال 87 با حکم فرمانده معظم کل قوا به سمت فرماندهی نیروی زمینی سپاه منصوب شد و تا اردیبهشت سال 88، عهده‌دار این مسئولیت بود. وی سپس به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و اکنون معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) است.

در ادامه تصاویری از سردار اسدی را مشاهده می‌کنید.


سردار اسدی و آیت الله خامنه‌ای (رئیس جمهور وقت)


سردار محمد باقری (مسئول اطلاعات سپاه) - ناشناس - سردار محمدجعفر اسدی


صادق آهنگران - سردار محمدجعفر اسدی - سردار عبدالمحمد رئوفی‌نژاد (فرمانده لشکر 7 ولیعصر) - سردار امین شریعتی (فرمانده لشکر 31 عاشورا) - ناشناس


سردار شهید علی هاشمی (فرمانده قرارگاه سری نصرت) - سردار محمدجعفر اسدی - سردار مرتضی قربانی (فرمانده لشکر 25 کربلا) - ناشناس


از چپ: محمدباقر قالیباف (فرمانده لشکر نصر) - سردار محمدجعفر اسدی


سردار شهید حسین همدانی - سردار قاسم سلیمانی - سردار محمدجعفر اسدی


بوسه سردار حاجی‌زاده بر پیشانی سردار اسدی

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.