کره شمالی وزیر تحریم شده توسط آمریکا را برکنار کرد

یکی از وزیران کره شمالی که هدف تحریم حقوق بشری آمریکا قرار گرفته بود از کار برکنار شده است.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرده است که جونگ یونگ-سو، وزیر کار در دولت کره شمالی از سمت خود برکنار و شخص دیگری به جای او منصوب شده است. جونگ یونگ-سو یکی از مقامات دولت کره شمالی بود که در فهرست سیاه تحریم شدگان ایالات متحده قرار دارند.

به گزارش یونهاپ، خبرگزاری دولتی کره شمالی در خبری که از حضور مقامات کره شمالی در مراسمی در بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران مخابره کرد، در میان مقامات حاضر در این مراسم، از شخصی به نام یون کانگ-هو به عنوان وزیر کار نام برد که نشان می‌دهد جونگ دیگر این سمت را در اختیار ندارد.

منابع خبری کره شمالی در مورد تغییر در وزارت کار خبری منتشر نکرده بودند و مشخص نیست جونگ یونگ-سو در چه زمانی از وزارت کار برکنار شده است. در مورد یون کانگ-هو، وزیر جدید کار نیز اطلاع چندانی در دست نیست.

اسم جونگ برای اولین بار در اکتبر سال ٢٠١٧ به عنوان وزیر کار در رسانه‌های کره شمالی منعکس شد اما بعداً ایالات متحده او را همراه با چند تن دیگر از مقامات کره شمالی به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب مردم کره شمالی هدف تحریم قرار داد. این افراد در فهرست سیاه کسانی قرار دارند که سفر آنان به آمریکا ممنوع است و اموالشان در آن کشور مسدود می‌شود.

آخرین دور تحریم آمریکا علیه مقامات کره شمالی به دلیل "ادامه سرکوب آزادی‌های مردم آن کشور" در ماه دسامبر سال گذشته، یک ماه پیش، اعلام شد و شامل سه تن از مقامات ارشد آن کشور است. در آن زمان، برخی رسانه‌های خبری گفتند که این اقدام مانع دیگری در راه پیشرفت در مذاکرات دو کشور و پیگیری بیانیه دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.